Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Egyelőre nem hódít a mobilhirdetés – ez is kiderül a CANnual Report elemzésből.
Nem hozott jelentős különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban: a magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt – állapítja meg a kelet-közép-európai országok folyamatait elemző CANnual Report friss kötete.
Ebből kiderül: a legtöbbet az állami szereplők közül a Miniszterelnöki Kabinetiroda, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. költött tavaly hirdetésre. Az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek mértéke azért is szembeötlő, mert például
a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra 2018-ban, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Az elmúlt években nemcsak a hirdetési piac nőtt, de jelentősen átrendeződött a digitális költések volumene és iránya is. Először 2015-ben előzte meg a digitális hirdetésekre fordított összegek mértéke a tévés reklámköltéseket, 2017-ben pedig a hirdetési büdzsék több mint felét már a Google és Facebook vitte el. A nyomtatott sajtó, a rádió és a közterület nem mutatott élénk forgalmat 2014 után sem; ezek a szegmensek jellemzően vagy stagnálnak, vagy mérsékelten emelkednek, amit jelentős mértékben befolyásol az állami hirdetők szerepvállalása.
A jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy a mobilnetezés népszerűsége ellenére a kis képernyő nem felel meg a teljes hirdetői tartalom átadására, így ez a felület még sokáig nem veszi el a desktop hirdetési büdzséket.
Az előrejelzések szerint a jövőben erősödni fog a fizetős (és ezért hitelesnek gondolt) tartalmak fogyasztása a magyarok körében, ami azt is hozza magával, hogy bővülnek a reklámmentes felületek – így a hirdetőknek fel kell készülniük a személyre szabható reklámok és technológiák alkalmazására.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A meccs végén a Ludogorecnek volt még egy nagy helyzete, de nem született belőle találat.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Matolcsy György volt MNB-elnök még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.