Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Egyelőre nem hódít a mobilhirdetés – ez is kiderül a CANnual Report elemzésből.
Nem hozott jelentős különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban: a magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt – állapítja meg a kelet-közép-európai országok folyamatait elemző CANnual Report friss kötete.
Ebből kiderül: a legtöbbet az állami szereplők közül a Miniszterelnöki Kabinetiroda, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. költött tavaly hirdetésre. Az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek mértéke azért is szembeötlő, mert például
a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra 2018-ban, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Az elmúlt években nemcsak a hirdetési piac nőtt, de jelentősen átrendeződött a digitális költések volumene és iránya is. Először 2015-ben előzte meg a digitális hirdetésekre fordított összegek mértéke a tévés reklámköltéseket, 2017-ben pedig a hirdetési büdzsék több mint felét már a Google és Facebook vitte el. A nyomtatott sajtó, a rádió és a közterület nem mutatott élénk forgalmat 2014 után sem; ezek a szegmensek jellemzően vagy stagnálnak, vagy mérsékelten emelkednek, amit jelentős mértékben befolyásol az állami hirdetők szerepvállalása.
A jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy a mobilnetezés népszerűsége ellenére a kis képernyő nem felel meg a teljes hirdetői tartalom átadására, így ez a felület még sokáig nem veszi el a desktop hirdetési büdzséket.
Az előrejelzések szerint a jövőben erősödni fog a fizetős (és ezért hitelesnek gondolt) tartalmak fogyasztása a magyarok körében, ami azt is hozza magával, hogy bővülnek a reklámmentes felületek – így a hirdetőknek fel kell készülniük a személyre szabható reklámok és technológiák alkalmazására.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.