Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A meglepetés erejével hódítanak a cégek a kínai piacon: egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azok a kampányok, aminek a keretén belül a vásárló kifizet egy összeget és nem is tudja, mit kap ezért cserébe. A legelvetemültebbek akár egy millió jüant, azaz közel 43 millió forintot is fizetnek a meglepetésért.
A koronavírus igencsak hatott a kiskereskedelemre is, a cégek pedig harcolnak a vásárlókért. Kína sok szempontból az élen jár ebben: nemrég az élőzés forgatta fel az online értékesítést.
A márkáknak és a kereskedőknek pedig kreatívnak kell lenniük, hogy vásárlásra sarkallják az embereket. Ennek az egyik új formája a blind box, vagyis meglepetésdoboz. A taktika keretében a vásárló egy fix, előre megállapított összeget fizet be és ezért lényegében zsákbamacskát kap. Hogy vonzó legyen, természetesen az is előfordulhat, hogy a kifizetett árnál jóval nagyobb értékű terméket kap a pénzéért a szerencsés.
A leginkább az okostelefonjairól híres, itthon is felfutóban lévő kínai cég, a Xiaomi például júniusban indított egy kampányt: az Unknown Suitcases keretén belül minden megrendelt bőröndbe még valamit elrejtettek a vásárlónak. A Pringles pedig szintén meglepetésnek szánja a kínai piacon, hogy milyen ízű chipest rejtenek a dobozok, így a csomagolásról egyáltalán nem kapunk információt erről – írja a China Skinny.
A WAHAHA italgyártó cég például minden nap ezer dobozt adott el május végén: minden dobozban 14 ízesített víz található, legalább három különböző ízben, amiről a vásárlónak addig fogalma sincs, amíg bele nem kortyol.
A vezető kínai online kereskedő platform, a Tmall 2019-es jelentése alapján közel 200 ezer vásárló áltagosan 20 ezer jüant (ez körülbelül 860 ezer forint) is kiad egy meglepetésdobozra. Egészen szürreálisnak tűnhet számunkra, hogy az igazán izgalmat keresők pedig akár 1 millió jüant (közel 43 millió forintot) is hajlandóak kifizetni úgy, hogy nem is tudják, mit fognak kapni pontosan a pénzükért.
Kínában 2019-ben a meglepetésdobozok "gazdasága" az egyik játékgyártó cég felmérése alapján a 39-szeresére nőtt.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.