Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A koronavírus előtt is voltak problémáik, a norvég kormány nem akar újra támogatást adni.
Jövő év elejére kifuthat a készpénzből és leállhat a Norwegian Air Shuttle légitársaság. A norvég kormány visszautasította az újabb állami támogatást, a társaság a harmadik negyedévben többmilliárd koronás veszteségről adott számot.
A hosszútávú, diszkont járatok üzemeltetésére fókuszáló cég már a járvány előtt is rossz anyagi helyzetben volt, mert a nagyarányú kínálatbővítés miatt jelentős adósságai keletkeztek. Száznegyven repülőgépéből mindössze hat üzemel most, azok is norvég belföldi járatok.
Ezek után a társaság szeptember 30-án végződött harmadik negyedévben 2,8 milliárd norvég korona üzemi szintű veszteségről számolt be, míg egy évvel korábban a kedvező nyári forgalom miatt közel 3 milliárd koronás nyereséget könyvelt el.
A Norwegian közlése szerint 2021 elején csak akkor tudja folytatni az üzemelést, ha újabb forrásokat szerez. A cég szabad készpénzállománya 3,4 milliárd korona, közel 2,5 milliárddal kevesebb, mint három hónappal korábban. A norvég kormány hétfőn jelezte: nem ad újabb állami támogatást a társaságnak. Ez után a Norwegian 1600 dolgozó fizetés nélküli szabadságra küldését jelentette be, így mindössze 600-an maradnak aktív állományban. A pandémia előtt több mint tízezren dolgoztak a cégnél.
Daniel Roeska, a Bernstein elemzője szerint állami segítség nélkül valószínűsíthető a cég csődje. A Norwegian újabb forrásokat repülőgépek eladásával, és hitelek refinanszírozásával szerezhet, mivel a piaci hitelezők már régóta nem hajlandók pénzt fektetni a társaságba.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.