Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bár a repülőtér utasforgalma még mindig rendkívül alacsony, a teherforgalom rekordokat dönt.
Újranyílhat a Budapest Airport 1-es terminálja, a 3-as építése pedig 2025-ben kezdődhet – írja repülőtéri értesítőjében a Budapest Airport. Az új utascsarnok megépítéséig egy móló hozzáépítésével működhet majd az 1. Terminál.
A tervezett parkolóház is más helyszínen épül meg – áll a közleményben. A parkolóházat korábban a Közlekedő Tömeg Egyesület kritizálta, amiért ellehetetlenítette volna a repülőtér vasúti kiszolgálását. Most a Budapest Airport azt írja, egy komplex tömegközlekedési csomópontot terveznek a parkolóház helyére, amely a leendő vasútállomással is össze lesz kötve.
Visszavonták a már épülő ferihegyi parkolóház engedélyét
Hatszintes parkolóház épül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálja előtt 2500 parkolóhellyel, közvetlen összeköttetéssel mindkét terminálhoz - közölte az építtető Budapest Airport.
Emellett arról is beszámoltak, hogy míg a reptér utasforgalma még mindig rendkívül alacsony, addig a teherforgalom rekordokat dönt. A Budapest Airport közel 65 ezer utast kezelt áprilisban, 95,2 százalékos csökkenést regisztrálva a koronavírus járvány előtti, 2019-es év azonos időszakához képest. Tavaly ilyenkor még rosszabb volt a helyzet, akkor volt, hogy egy nap mindössze 275 utas fordult meg a reptéren.
A teherforgalomnál már jobb a helyzet. Az idei első negyedében rekordot ért el ezen a téren a reptér, a 2021-es cargo forgalom pedig akár az évi 150 ezer tonnát is elérheti.
Magyar kormányzati nyomást sérelmez a Budapest Airport tulajdonosa
A főrészvényes azt kifogásolja, hogy noha egy éve elutasították a hatalom ajánlatát, azóta is azt érzékelik, hogy érdekeltségük eladását kívánják tőlük. A vevők pedig Fidesz-közeli cégek, illetve magánszemélyek lennének.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Továbbra is egyértelmű, hogy a kárpátaljai Palágykomorócon elkövetett templomgyújtogatás hamis zászlós akció volt, s az is világos, hogy a magyar kormány reakciója ártott a kárpátaljai magyar közösségnek – mondta a HVG-nek Rácz András történész, Oroszország-szakértő.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Az Igazgyöngy Alapítvány alapítója kudarcnak éli meg, hogy nem sikerült rendszerszintű változást létrehoznia.