szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A terminál építése mellett rendeznék a repülőtér környezetét, és új közlekedési csomópont is épülne.

A Budapest Airport folytatja a korábban tervezett fejlesztéseit, amelyek értéke elérheti az egymilliárd eurót is – írja az mfor.hu.

A cég a hvg.hu-nak pár napja arról nyilatkozott, hogy a fejlesztésekről már korábban megállapodott a kormánnyal, a repülőteret a belvárossal összekötő vasútvonal megépítéséről (és annak technikai részleteiről) egyetértés született a közös munkacsoportban még a nyár végén, a repülőtéri fejlesztéseket tartalmazó megállapodástervezet aláírásra kész.

Az mfor.hu szerint ezen kívül ebben benne van még az új terminálépület megépítése, a repülőtér környezetének és meglévő épületeinek teljes felújítása, egy közlekedési csomópont kialakítása, továbbá a parkolási lehetőségek kibővítése is.

A repülőtéren a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások következtében az utasszám idén drasztikus módon visszaesett. A reptér arról számolt be másfél hete, hogy a gépmozgások száma több mint 70 százalékkal esett vissza a múlt hónapban.

Egy nappal a közlemény megjelenése után a Bloomberg már azt írta, egy magyar cégekből álló konzorcium – benne a Mol-lal – ajánlatot tett a Budapest Airportra. Az ajánlattévőket a Bloomberg szerint Jellinek Dániel közgazdász, az Indotek Group alapítója, többségi tulajdonosa és vezérigazgatója képviseli. Jellinek akkor arról beszélt, hogy "a Budapest Airport tulajdonosainak az eladási szándéka komoly".

A Budapest Airport legnagyobb tulajdonosa, az AviAlliance ugyanakkor azt írta a kérdésünkre, hogy ők hosszú távon gondolkodó befektetők és üzemeltetők, és hisznek a befektetésük gazdasági potenciáljában és hosszú távú növekedésében.

Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője viszont korábban arról beszélt, hogy a Budapest Airport egy óriási beruházási ciklus kellős közepén van. Ebbe sok minden, például a vasúti fejlesztés is beletartozik, így pedig kérdéses, hogy a vevői konzorcium egyes tagjai – amelyek között emiatt lehet akár egy vasúti fejlesztő is – milyen lehetőségeket látnak ezekben a beruházásokban, amelyet így akár ő is végrehajthatna a jövőben. Az is érdekes lehet, hogy kik lesznek a konzorcium tagjai: ha például van egy biztonsági szolgálat, vagy ezzel is foglalkozó cég, akkor az át tudná venni a BA saját ilyen szolgáltatását – így máris megvan a szinergia, ami vonzó lehet egy befektető számára.

Bárki venné is meg a ferihegyi repteret, árengedményt nem adnak rá

"A Budapest Airportnak nincs tudomása arról, hogy a vállalatcsoport tulajdonosai vételi ajánlatot kaptak volna, és arról sem, hogy a tulajdonosoknak szándékukban állna eladni a repülőteret üzemeltető cégcsoportot. A tulajdonosaink hosszú távra elkötelezett befektetők, akiknek a Budapest Airport menedzsmentjéhez hasonlóan meggyőződése, hogy a repülőtér további növekedésre számíthat a jövőben."

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Kulka név nem csak a színpadon, az orvostudományban is feledhetetlen

A Kulka név nem csak a színpadon, az orvostudományban is feledhetetlen

Soha nem volt még ilyen forró novemberi éjszaka Sydney-ben

Soha nem volt még ilyen forró novemberi éjszaka Sydney-ben

Trumpék kérésére újraszámolták a szavazatokat Milwaukee-ban, Biden előnye nőtt

Trumpék kérésére újraszámolták a szavazatokat Milwaukee-ban, Biden előnye nőtt