Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Nem közölték, meddig tart a leállás. Munkásaik a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól.
Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban – írja a Telex. A gyárleállást az Audi Hungaria Zrt. kommunikációs osztálya is megerősítette a lapnak. Megkeresésükre azt írták,
a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a jövő héten (25. hét) a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem fog termelni.
Munkásaik a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól. Azt nem közölték, mikor indul újra a termelés.
A félvezetők és chipek hiánya világszerte problémát okoz az járműipari cégeknek, és várhatóan a következő másfél évben sem lesz jobb a helyzet. A koronavírus-járvánnyal és más iparágak félvezető-keresletével is összefüggő alkatrészhiány hátteréről itt írt bővebben a hvg.hu:
Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?
Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.