szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A versenyhivatal szerint mindhárom áruházlánc megtéveszthette a vásárlóit, ezért vizsgálódnak.

A Lidl után a Sparnál, az Aldinál és a Tescónál is vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal, hogy valóban teljes kiőrlésűek-e az annak hirdetett pékáruik.

A GVH szerint felmerült, hogy a Spar, az Aldi és a Tesco is megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytathat egyes „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazott, helyben sütött pékáruikkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációjukban, illetve önmagában ezen termékek elnevezésével. A gyanú szerint a cégek azt a téves benyomást keltik a fogyasztókban a termékek összetételénél, hogy azok túlnyomó részben teljes kiőrlésű liszttel készültek.

A GVH felhívja a figyelmet, hogy a versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárások a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányulnak. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Mint ismert, a korábbi vizsgálat a Lidl esetében megállapította, hogy az egyes péktermékekben található liszt csak alig egyharmad arányban volt teljes kiőrlésű, így a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt 186 millió forint bírságot szabott ki az áruházláncra. A Lidl kifogásolta a bírságot, a GVH pedig viszontválaszban védte a saját igazát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!