szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az egymilliárdos profitot közelítette a Manker Beauty.

930 millió forint nyereséget ért el a Manker Beauty 2024-ben – olvasható a nemrég leadott éves beszámolóban. Ha ennyiből nem lenne ismert a név: ez az az étrend-kiegészítőket vállalkozás, amelyben Kasza Tibor többségi, 51 százalékos tulajdonos.

A cég múltjában van egy egészen furcsa fordulat is. Amikor ugyanis az egyik első magyar influenszer 2017-ben megalapította, még köze nem volt sem a mostani nevéhez, sem a profiljához: TWN Press Média Kft.-nek hívták, egy saját internetes magazin, a TWN.hu bulvárhíroldal működtetése volt a cél. A portált 2019-ben eladták Rogán Cecília és Sarka Kata közös vállalatának, ennek ellenére maga a cég Kasza Tiboréknál maradt. Újabb két évvel később, 2021 elején új vállalat alapítása helyett a TWN-t teljesen átalakították, átnevezték előbb Mankershopra, majd két hónap múlva Manker Beautyra, és most már online lapkiadás helyett étrend-kiegészítőkkel foglalkozik.

2024-ben az értékesítésből 2,5 milliárd forint árbevételt szereztek, az anyagjellegű ráfordításokat 1,5 millióra vitték le, a dolgozók béreire pedig mindössze 67 milliót kellett költeniük, úgyhogy milliárdoshoz közelítő nyereség jött össze. Hasonló eredményeket hoztak egyébként a cég számára az elmúlt évek is, 900 millió és 1,3 milliárd forint közti profitok jöttek össze, amióta az étrend-kiegészítők forgalmazására álltak át.

A nyereségből a három tulajdonos 228 millió forintot eredménytartalékba tett át, 702 milliót vettek ki osztalékként.

Tavaly egy alkalommal került a cég a hírekbe: akkor, amikor vállalta a fogyasztók kompenzálását, miután a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított azzal a gyanúval, hogy a reklámok megalapozatlanul sugallták, hogy egyes termékeik alkalmasak lehetnek betegségek megelőzésére vagy gyógyítására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!