szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A magyaros motívumokkal dizájnolt, mégis egyszerű bakelitház, a fő díszítőelemként felrakott koronás címer és az állami ártámogatás ellenére sem lett sikertörténet az úgynevezett Horthy-néprádióból. Pedig 1939 tavaszára, amikor megszületett a döntés a készülék gyártásáról, az akkortájt visszacsatolt országrészekkel félmillióra nőtt a potenciális vásárlók, a rádió-előfizetéssel rendelkezők száma.

HVG Zrt.

Az „élvezet a házimunka vidám zeneszó mellett” szlogennel reklámozott, a kétpengős – 24 hónap alatt törlesztendő – részletekért „vesztegetett” rádióra azonban hiába volt nagy kereslet, mindössze 45 ezer darab készült el belőle. A német mintára az állami ideológia terjesztésére kijelölt néprádió elterjedésének a háborús nyersanyaghiányon túl is gátat szabott, hogy gyenge volt a falvak áramellátottsága.

Százéves története során ugyanakkor két ízben is az állami propaganda terjesztésének szolgálatába állt a nagyhírű Orion gyár: mindkétszer jelentős részt vállalt a néprádiók fejlesztésében.

Az Orion néprádiók történetéről a HVG e heti számában olvashatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!