Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Röpködnek az érces hangon nyögött életbölcsességek, a nők elfelejtenek ruhát felvenni, és még horrorfilmbe illő szemkitépős jelenetet is láthatunk a Sin City 2-ben. De mindez teljesen felesleges, nem tud semmi újat nyújtani a 2005-ös első részhez képest, a folyamatos önismétlést pedig még az amúgy zseniális egyedi látvány sem kárpótolja. Kritika.
Első fejezet,
amelyben a Szerző megpróbálja átvenni Frank Miller író és Heltai Olga fordítóművész rettentő modoros stílusegyvelegét
Frank Miller. Az istenverte állat. Az idő elszaladt mellette, ő meg észre sem veszi. Hogy a popcornzabáló lúzerek evilági hősökre vágynak, nem füstös mű-noirra. Hogy amire 2005-ben még azt mondta az egyszeri popkult-fogyasztó, hogy „kúl”, az ma már csak „szaksz”. Hogy a felhőkarcolók közt ugrálgató, mégis sebezhető Batmant akarják látni, nem a végtelen sötétségbe futó országúton furikázó, legyőzhetetlen Marvot. Telik az a rohadt idő.
De Miller csak ezt a bűnös várost nyomja. Sin City kicsinálja az embert. Az idióta kritikusok meg kicsinálják a filmeseket. Ez az élet rendje.
Második fejezet,
amelyben a Szerző rájön, hogy ez a rettentő modoros stílusegyveleg iszonyatosan idegesítővé válik rendkívül rövid időn belül, ezért felhagy annak művelésével, az Olvasó érdekében
Na, hát az a helyzet, hogy a Sin City: Ölni tudnál érte nem lett jó film. Az egy dolog, hogy nem olyan jó, mint az első rész, mert azt talán senki sem várta tőle. Robert Rodriguez 2005-ben elképesztő vizuális érzékkel varázsolta a nagyvászonra az oraveczi mélységeket amúgy csak ritkán megütő Frank Miller-képregényt, aminek igazi értékét inkább az egyedülálló rajzolás adta, mintsem a húsbavágó életbölcsességek. Ez a zseniális vizualitás most is jelen van, éppen csak kiderült, hogy egy film bőven elég volt ezekből a karakterekből, hiszen a teljesen életszerűtlen – ezzel együtt marha élvezetes – sztorik miatt viszonylag egysíkú szereplőkkel kell dolgozni, így nincs igazán kiaknázható mélység a történetben.
Frank Miller: Még bűnösebb lesz a város - interjú
A cselekmény az első filmhez hasonlóan négy fejezetre tagolódik. Az elsőben a franchise legjobban eltalált figuráját, Marvot követhetjük, amint egy rakás halott vagy haldokló fiatalember között találja magát, és próbál visszaemlékezni, hogy került oda. Ez az epizód vezeti fel a filmet, de már ezen a ponton is sokkal inkább leköt az, hogy az agyonbotoxozott Mickey Rourke-nak hogy megnőtt a feje 2005 óta, mint maga a történet. A második fejezet legalább egy kis frissességet ad a filmnek, bemutatkozik egy új karakter, a pimasz szerencsejátékos, Johnny. A Joseph Gordon-Levitt által egyébként elég jól eljátszott férfi egyetlen célja, hogy a város legnagyobb hatalmú gazemberét, Roark szenátort legyőzze pókerben. Közben azért még van ideje felszedni egy butácska sztriptíztáncosnőt, majd olyan sorokat puffogtatni, mint: „Sin Cityben mindig légy résen, különben elnyel a sötétség”.
A harmadik epizód kapta talán a legnagyobb figyelmet a szerzőktől, ebben láthatjuk az első rész legzseniálisabb karakterét, Dwightot is, éppen csak az őt zseniálissá tévő Clive Owent cserélték le a jóval kifejezéstelenebb Josh Brolinra. Itt tűnik fel a megkerülhetetlen femme fatale-karakter, a poszter-cenzúrás ügy elszenvedője, Eva Green is, aki a játékideje 90 százalékában egy szál semmiben vonaglik a vásznon, erre a tömény meztelenkedésre pedig még az is elszégyellheti magát, aki kifejezetten a jó nőkért váltott jegyet a filmre. Negyedjére ismét egy lenge öltözetben támadó nőcskével van dolgunk, a Jessica Alba által játszott Nancy nem tudja túltenni magát John Hartigan (Bruce Willis) öngyilkosságán, aki folyamatosan megjelenik előtte, ezért az alkoholhoz fordul, levágja a haját, és arra teszi fel az életét, hogy levadássza Hartigan ősellenségét, Roark szenátort. De nyugalom, azért az idő nagy részében inkább csak sztriptízel.
Bár Robert Rodriguez mindig is a "stílus a tartalom felett"-iskola híve volt, most egy kicsit túlzásba vitte a tartalomnélküliséget, ami viszont valószínűleg Frank Miller számlájára írható, mégiscsak az ő világáról van szó. Persze lehet racionalizálni a helyzetet, mert örülhetünk, hogy legalább ezt a franchise-t folytatta most a rendező, nem pedig mondjuk a Kémkölyköket vagy a Cápasrác és lávalányt. De azért reménykedjünk, hogy belátja: ebben a sztoriban ennyi van. Így is túl sok időt vesztegetett el azzal, hogy az egyslágeres filmjeinek készített második részeket, á la Machete, vagy a Volt egyszer egy Mexikó, ami a nagyszerű Desperado kisszerű folytatása volt.
Még ha a forgatókönyv elég gyatrára is sikerült, Frank Miller azért belecsempészett egy-két finomságot a történetbe. Ilyen a Dwight-szálat elindító jelenet, ahol az ebbe a monokróm világba érdekes mód tökéletesen illeszkedő Ray Liotta és Juno Temple ad új értelmet annak az évszázados klisének, amelyben az idősebb gazdag pasi próbálja megelőzni, hogy fiatal szeretője felfedje a titkukat. Egy másik epizódban Lady Gagát láthatjuk, mint pultost egy ócska krimóban, de a legüdítőbb cameo, egyben a film legviccesebb jelenete a Vissza a jövőbe dokija, Christopher Lloyd nevéhez fűződik. De van itt még pozitívum: a füstös-jazzes, sikító szaxikkal operáló filmzene például az első részhez hasonlóan most is tökéletesen illeszkedik a minden pillanatban baljós, sötét hangulathoz.
Összességében egy szóval lehet jellemezni a Sin City 2-t: erőtlen. Erőtlenségét, újszerűtlenségét pedig olyanokkal próbálja kompenzálni, hogy bizarr szemkitépést mutat közelről, vagy hogy egyik hősnőjét pucéran mutogatja majd' minden jelenetben. De ettől még nem lesz hatásos a film, maximum arra készteti a nézőt, hogy ne aludjon be két hosszabb bölcsesség-mormolás között. Reméljük, Rodriguez megszedi magát annyira ezen a filmen, hogy legyen lehetősége belevágni valami eredeti ötletbe (emlékszünk még az Alkonyattól pirkadatigra?), és eszébe se jusson többet ilyen felesleges folytatásokat csinálni.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.