Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az állami iskolákra gyakorlatilag rákényszerített, sokszor megkérdőjelezhető minőségű kísérleti tankönyvek mellett az OFI digitális tananyagokat is kifejlesztett. A baj csak az, hogy ezek egy része egyáltalán nem digitális, másik része meg digitális ugyan, de nincs túl sok értelme.
Az OFI honlapján található digitális tananyagok közül a magyar nyelv és kommunikáció tantárgyhoz tartozókat vizsgálta a Nyelv és tudomány. Megállapítja, hogy az állítólag a kísérleti tankönyvekhez tartozó „digitális” tananyagokat alapvetően három típusba sorolhatjuk: a digitálissal köszönőviszonyban sem levő, PDF formátumú feladatok, a gagyi digitális feladatok, illetve vannak jó anyagok is, de ezek a Zanza.tv oldalra mutató linkek alatt találhatók (azaz nem OFI-s tartalmak).
Az első csoport legfőbb ismérve, hogy akár írásvetítővel is kivetíthetné a pedagógus vagy elmondhatná szóban, ugyanis úgy is éppoly „interaktív” lenne, mint ebben a formájában. Pl. egy kivetített ábrát kell lerajzolniuk, kiegészíteniük a diákoknak. A nyest.hu arra is felhívja a figyelmet, hogy a feladatok egy része nem csupán elavult és értelmetlen, hanem a korosztálynak sem igazán felelnek meg.
Íme, egy példa:
A digitálisnak álcázott tananyagok mellett a másik nagy csoport a gagyi digitális tananyagok, amik szintén nem a megfelelő korosztályhoz szólnak, szintén nem túl érdekfeszítő módon. De legalább digitálisak. „Az egyik nagy kedvenc ezek közül a modoros vagy nem elnevezésű feladat. Ez azt kéri a gyerekektől, hogy válasszák ki a modoros kifejezéseket négy lehetséges megoldásból, hogy az animált hivatalnok összegyűjthesse a papírokat. Hogy ez kit hoz lázba, azt nem tudni, de ha valaki szeretné megoldani, egy kis segítség: többek között modorosnak számít az állambácsi, a csiripelték a madarak és az írd és mondd nyelvi forma. Egyébként a legtöbb feladat nem ilyen, nincs papírokat összegyűjtő hivatalnok.”
A digitális tananyagnak épp az lenne a lényege, hogy valamiféle többletet adjon a tanítási-tanulási folyamathoz. Ehhez képest ezek a feladatok nemhogy nem adnak semmiféle pluszt, még csak nem is célszerű az alkalmazásuk.
A harmadik típus az OFI digitális tananyagainál a valóban jó digitális tananyagok. Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy ezek a Zanza.tv oldalára mutató linkek.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.