szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lenyomta az addigi csúcstartót, A Bridgerton családot is.

Rekordnézettséget ért el a Squid Game (Nyerd meg az életed) című, új dél-koreai Netflix-sorozat a bemutatása első hónapjában. A sorozat (melyről kritikánkat itt olvashatja) a 111 milliós nézőszámával megelőzte a streamingszolgáltató korábbi csúcstartó produkcióját, A Bridgerton családot, és ezzel a Netflix eddigi műsorai közül a legjobb indulást produkálta – számolt be róla a Deadline.

Squid Game-ben több száz nincstelen játékos fogad el egy különös meghívást, hogy gyerekeknek való játékokban mérjék össze a tudásukat. A játék tétje csábító ugyan, de a szabályok halálosan kegyetlenek.

A Bridgeton családot a tavaly karácsonyi debütálását követő hónapban 82 millió előfizető háztartásában nézték meg. A Netflix megtekintésnek számolja, ha valaki legalább 2 percet néz egy sorozat bármelyik epizódjából.

A disztópikus dél-koreai akciódráma jól példázza, hogy a Netflix egyre nagyobb hangsúlyt fektet a globális műsortervezésre, arra, hogy a világ különböző régióiból származó produkciókat világszerte műsorra tűzze. A Squid Game szeptemberi debütálása után 90 országban gyorsan az első helyre került, amihez hozzájárult, hogy a Netflix több mint 30 nyelven feliratozta és szinkronizálta a filmet. A határok átlépésével a sorozat A nagy pénzrablás, a Sötétség és a Lupin nyomába lépett, csak sokkal szélesebb körű forgalmazással – mutatott rá a lap.

A Netflix 2012-ben mutatta be első saját készítésű műsorát, és négy évvel később kezdte meg a globális terjeszkedést. Ma már több mint 200 országban működik, és 209 millió előfizetője van.

Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!