Betiltás vár a KFC gyorsétterem reklámjára?
Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért
A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.
A reklámozók új terepe: a videojátékok
A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.
Visszafelé sült el az álhírreklám
A Cold Fear című játéka körül a Ubi Soft érdekes, bár kissé hatásvadász megoldással próbálta felkavarni az állóvizet. Álhírek sokaságát jelentette meg, miszerint a Bering-tengeren a halászok a játékban szereplő szörnyekre megtévesztésig hasonlító lényeket fogtak ki.
Jöhetnek az 5-10 másodperces reklámok
Három évtizeddel azután, hogy a harminc másodperces reklámszpot lett a televíziós hirdetések etalonja, a hirdetők már előszeretettel változtatják meg kisfilmjeik hosszát. A legújabb trend szerint minél rövidebb egy reklám, annál hatékonyabb.