szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felháborodott szülők panaszai árasztották el a brit reklámfelügyeleti szervet, kifogásolva a Kentucky Fried Chicken gyorsétterem-hálózat reklámját, amelynek szereplői teli szájjal hangosan énekelnek.

A Kentucky Fried Chicken Zinger Crunch salátájának reklámszpotját rövid idő alatt 340 panaszlevélben kritizálták a brit reklámfelügyeleti hatóságnál, mely betilthatja a kifogásolt hirdetést, amennyiben az széles körben visszatetszést kelt. A panaszosok nagy része arra hivatkozik, hogy a klip a teli szájjal beszélés és éneklés rossz szokását népszerűsíti, különösen a tanulásra igen fogékony gyermekek körében – mondja a reklámhatóság szóvivője a Media Guardiannek.

A KFC kifogásolt reklámja alig egy héttel adásba kerülését követően már sok kritikus fogyasztó felháborodásához vezetett; 340 panaszlevél érkezett vele kapcsolatban.

A szóban forgó reklámban egy telefonos központ női alkalmazottai teli szájjal énekel-nek, miközben ebédjüket fogyasztják. A reklámban szereplő szinkronszínész vélhetően szintén evés közben mondta alá a reklám szövegét, mely úgy hangzik: Az új Zinger saláta – egyszerűen túl finom.

A reklámot mely a KFC több millió fontos médiaköltség-vetésének része, Nagy Britannia egyik legnagyobb presztízsű ügynöksége, a Bartle Bogle Hegarty készítette.

„Nem áll szándékunkban megsérteni, vagy idegesíteni vásárlóinkat új reklámunkkal, ezért elnézést kérünk mindenkitől. A reklámot viccesnek szántuk és elkészítése során végig együttműködtünk a reklámok törvényességét ellenőrző központtal (BACC)” – nyilatkozott a gyorsétterem lánc szóvivője.

Nem ez volt az első eset hogy a KFC-nek meggyűlt a baja a reklámhatósággal: 2001-ben reklámfelügyelet azért marasztalta el a céget, mert az a "mini csirke" falatkáit nagyobbnak ábrázolta reklámjaiban, mint amilyenek azok a valóságban.

Mindezek ellenére nem a Zinger saláta, hanem a Pot Noodle nevű termék reklámját kifogásolták a legtöbben 2005-ben. A Pot Noodle-ről való képzelgést merevedéssel párosította az a reklám, melynek nyomán 622 panaszlevél érkezett a hatósághoz.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

MTI Tech

Visszafelé sült el az álhírreklám

A Cold Fear című játéka körül a Ubi Soft érdekes, bár kissé hatásvadász megoldással próbálta felkavarni az állóvizet. Álhírek sokaságát jelentette meg, miszerint a Bering-tengeren a halászok a játékban szereplő szörnyekre megtévesztésig hasonlító lényeket fogtak ki.

ATV Média

Jöhetnek az 5-10 másodperces reklámok

Három évtizeddel azután, hogy a harminc másodperces reklámszpot lett a televíziós hirdetések etalonja, a hirdetők már előszeretettel változtatják meg kisfilmjeik hosszát. A legújabb trend szerint minél rövidebb egy reklám, annál hatékonyabb.

Trump szeretné, ha Elon Musk agresszívebb lenne

Trump szeretné, ha Elon Musk agresszívebb lenne

„Nincs szabadság független igazságszolgáltatás nélkül” - Több ezren tüntettek a bírók mellett

„Nincs szabadság független igazságszolgáltatás nélkül” - Több ezren tüntettek a bírók mellett

„Orbán olyan, mint Mussolini” – sok szeretettel üdvözlik a magyarokat a berlini neonácik

„Orbán olyan, mint Mussolini” – sok szeretettel üdvözlik a magyarokat a berlini neonácik

Gyilkossági kísérletben bűnösnek találták Salman Rushdie merénylőjét

Gyilkossági kísérletben bűnösnek találták Salman Rushdie merénylőjét