szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felháborodott szülők panaszai árasztották el a brit reklámfelügyeleti szervet, kifogásolva a Kentucky Fried Chicken gyorsétterem-hálózat reklámját, amelynek szereplői teli szájjal hangosan énekelnek.

A Kentucky Fried Chicken Zinger Crunch salátájának reklámszpotját rövid idő alatt 340 panaszlevélben kritizálták a brit reklámfelügyeleti hatóságnál, mely betilthatja a kifogásolt hirdetést, amennyiben az széles körben visszatetszést kelt. A panaszosok nagy része arra hivatkozik, hogy a klip a teli szájjal beszélés és éneklés rossz szokását népszerűsíti, különösen a tanulásra igen fogékony gyermekek körében – mondja a reklámhatóság szóvivője a Media Guardiannek.

A KFC kifogásolt reklámja alig egy héttel adásba kerülését követően már sok kritikus fogyasztó felháborodásához vezetett; 340 panaszlevél érkezett vele kapcsolatban.

A szóban forgó reklámban egy telefonos központ női alkalmazottai teli szájjal énekel-nek, miközben ebédjüket fogyasztják. A reklámban szereplő szinkronszínész vélhetően szintén evés közben mondta alá a reklám szövegét, mely úgy hangzik: Az új Zinger saláta – egyszerűen túl finom.

A reklámot mely a KFC több millió fontos médiaköltség-vetésének része, Nagy Britannia egyik legnagyobb presztízsű ügynöksége, a Bartle Bogle Hegarty készítette.

„Nem áll szándékunkban megsérteni, vagy idegesíteni vásárlóinkat új reklámunkkal, ezért elnézést kérünk mindenkitől. A reklámot viccesnek szántuk és elkészítése során végig együttműködtünk a reklámok törvényességét ellenőrző központtal (BACC)” – nyilatkozott a gyorsétterem lánc szóvivője.

Nem ez volt az első eset hogy a KFC-nek meggyűlt a baja a reklámhatósággal: 2001-ben reklámfelügyelet azért marasztalta el a céget, mert az a "mini csirke" falatkáit nagyobbnak ábrázolta reklámjaiban, mint amilyenek azok a valóságban.

Mindezek ellenére nem a Zinger saláta, hanem a Pot Noodle nevű termék reklámját kifogásolták a legtöbben 2005-ben. A Pot Noodle-ről való képzelgést merevedéssel párosította az a reklám, melynek nyomán 622 panaszlevél érkezett a hatósághoz.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

MTI Tech

Visszafelé sült el az álhírreklám

A Cold Fear című játéka körül a Ubi Soft érdekes, bár kissé hatásvadász megoldással próbálta felkavarni az állóvizet. Álhírek sokaságát jelentette meg, miszerint a Bering-tengeren a halászok a játékban szereplő szörnyekre megtévesztésig hasonlító lényeket fogtak ki.

ATV Média

Jöhetnek az 5-10 másodperces reklámok

Három évtizeddel azután, hogy a harminc másodperces reklámszpot lett a televíziós hirdetések etalonja, a hirdetők már előszeretettel változtatják meg kisfilmjeik hosszát. A legújabb trend szerint minél rövidebb egy reklám, annál hatékonyabb.

Trump vámjai miatt kirúgja a Panasonic a kínai beszállítóit

Trump vámjai miatt kirúgja a Panasonic a kínai beszállítóit

Buszra nyitottak tüzet fegyveresek Ciszjordániában, hárman meghaltak

Buszra nyitottak tüzet fegyveresek Ciszjordániában, hárman meghaltak

Koalíciós tárgyalásokra hívja az osztrák szélsőjobboldali Szabadságpárt vezetője az eddigi jobbközép kormánypártot

Koalíciós tárgyalásokra hívja az osztrák szélsőjobboldali Szabadságpárt vezetője az eddigi jobbközép kormánypártot

GVH: „Jókora fake news”, hogy ne vizsgálnák Mészáros Lőrinc cégeit

GVH: „Jókora fake news”, hogy ne vizsgálnák Mészáros Lőrinc cégeit