Ki törődik a "jó" olvasókkal?
Szép dolog, ha egy online újság vagy egy blog sok látogatóval büszkélkedhet, de elég kiábrándító, amikor a forgalmi statisztikák elemzéséből kiderül, hogy többségük csak "átutazó" - egy linket, ajánlást követve beesik, majd 5-10 másodperc múlva továbbkattint - olvasható a Médiablog legfrissebb bejegyzésében.
Szomorú, de számos nagy forgalmú online újság tapasztalatai alapján megállapítható, hogy itt is érvényesül a 80/20 szabály: az oldalletöltések 80 százaléka az olvasók 20 százalékától származik - írja a Médiablog.
A blogger kétféle olvasót különböztet meg: az egyik (a kisebb) a rendszeres olvasó, a másik az innen-onnan (hírgyűjtők, linkajánlók stb.) beeső "nemolvasó". A lojális olvasó több oldalt néz meg, több időt tölt a szájton, tehát értékesebb a hirdetők számára, mint a néhány másodpercre felbukkanó átutazó.
A Médiablog szerint lehet, hogy a hazai piac fejletlen; itthon még jó ideig tisztán a látogatók száma szerint is jól lehet értékesíteni az online médiafelületeket. De nem érdemes becsapni magunkat: fontos néha szembesülni a keserű valósággal.
Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson !