szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szép dolog, ha egy online újság vagy egy blog sok látogatóval büszkélkedhet, de elég kiábrándító, amikor a forgalmi statisztikák elemzéséből kiderül, hogy többségük csak "átutazó" - egy linket, ajánlást követve beesik, majd 5-10 másodperc múlva továbbkattint - olvasható a Médiablog legfrissebb bejegyzésében.

Szomorú, de számos nagy forgalmú online újság tapasztalatai alapján megállapítható, hogy itt is érvényesül a 80/20 szabály: az oldalletöltések 80 százaléka az olvasók 20 százalékától származik - írja a Médiablog.

A blogger kétféle olvasót különböztet meg: az egyik (a kisebb) a rendszeres olvasó, a másik az innen-onnan (hírgyűjtők, linkajánlók stb.) beeső "nemolvasó". A lojális olvasó több oldalt néz meg, több időt tölt a szájton, tehát értékesebb a hirdetők számára, mint a néhány másodpercre felbukkanó átutazó.

A Médiablog szerint lehet, hogy a hazai piac fejletlen; itthon még jó ideig tisztán a látogatók száma szerint is jól lehet értékesíteni az online médiafelületeket. De nem érdemes becsapni magunkat: fontos néha szembesülni a keserű valósággal.

Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson !

510 ordító lóerővel hódít a legújabb Audi RS3

510 ordító lóerővel hódít a legújabb Audi RS3

Aki rákapott, aki újrakezdte és aki mindig utálta – futni kezdtünk, és ez történt velünk

Aki rákapott, aki újrakezdte és aki mindig utálta – futni kezdtünk, és ez történt velünk

Ma még megtalálhatod álmaid állását személyesen ─ megy az állásbörze második napja 

Ma még megtalálhatod álmaid állását személyesen ─ megy az állásbörze második napja 

Késsel támadtak egy férfira egy berlini villamoson, a támadó szökésben van

Késsel támadtak egy férfira egy berlini villamoson, a támadó szökésben van