szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A Turisztikai Világszervezet fenntartja 2010.

A Turisztikai Világszervezet fenntartja 2010. januári becslését, miszerint a nemzetközi turistaérkezések száma 3-4%-kal fog növekedni idén. Sok múlik a nyári főszezon alakulásán, illetve azon, hogy Európa milyen eredményeket ér el. A görög válság, a megszorító intézkedések stb. újra megingatták Európában a fogyasztói bizalmat. Mivel Európa turizmusa nagyban függ a régión belüli utazásoktól, ezek a jelenségek mérséklik az optimizmust. Ugyanakkor az euró és a font árfolyamának csökkenése kedvez a tengerentúlról származó turizmusnak és ösztönzi a kontinensen belüli utazásokat.

A pozitív várakozásokat erősítik az olyan nagyrendezvények, mint a dél-afrikai Labdarúgó Világbajnokság vagy a Sanghaji Világkiállítás. Borúlátásra adnak okot azonban a különböző természeti katasztrófák, amelyek a világ számos régióját érintették.

A válság alatt és azt követően megerősödtek az olyan fogyasztói trendek, mint a késői foglalások, az internet egyre gyakoribb használata tájékozódásra és foglalásra, a közelebbi desztinációkba és rövidebb időre történő utazások, valamint az ár-érték arány növekvő szerepe. Bár mind a szabadidős, mint az üzleti utazások terén növekszik a bizalom, a világ legnagyobb részén továbbra is visszafogottság jellemző. Azokat pedig, akik megengedhetik maguknak az utazást, a magasabb minőség, a jó ár-érték arány és a személyre szabott szolgáltatások iránti növekvő igények jellemzik.

Európában nő az olló a „budget” és a luxus utazások között, ahogy egyre többen keresik az all-inclusive szolgáltatásokat és az egyedi autós utazásokat. Az európaiak továbbra is a közeli (hazai vagy szomszédos) úti célokat részesítik előnyben. Ezzel párhuzamosan úgy tűnik, nő a kereslet a vízparti passzív pihenést kiegészítő városlátogatások iránt is. Az üzleti utazások terén is javulás figyelhető meg: miközben az incentive utazások „kimennek a divatból”, a gyengébb euró kedvez a konferenciák, kongresszusok, események európai megrendezésének. Az éles verseny következtében az árak további mérséklődése várható, az utazási irodákat ez kevésbé, a hagyományos légitársaságokat azonban annál inkább érinti.

Magyar Turizmus Zrt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

travelline.hu Plázs

Legyen Ön is Tudatos Utazó!

Wittich Tamás az Nemzeti Fogysztóvédelmi Hatóság főigazgatója a portál-indító sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a...