hvg.hu

Magyar kutatók felfedezése nemcsak a diabéteszben jelenthet áttörést, hanem a halálos kimenetelű izomsorvadásban is – írja a Weborvos.hu.

Áttörésként tekint a nemzetközi tudományos elit a magyar kutatók által felfedezett vegyületre, amelyet a cukorbetegség és a gyógyíthatatlan izomsorvadás elleni harcban is eredményesen használhatnak fel. A jelenleg is folyó klinikai tesztek azt mutatják, hogy a BGP-15 jelű molekula a korábbi diabétesz-gyógyszerektől eltérő mechanizmus alapján, hatékonyan fokozza a sejtek energia-felvételét. A felfedezés jelentőségét növeli, hogy ausztrál kutatók az úgynevezett Duchenne-szindróma kezelésében is használhatónak vélik az új molekulát – hangzott el egy mai tájékoztatón.

A magyar kutatók által alapított gyógyszerfejlesztő cég, az N-Gene jelenlegi fejlesztéseinek középpontjában egy diabétesz elleni gyógyszer piacra juttatása áll, melynek humán klinikai kipróbálása az Egyesült Államok gyógyszerhatóságának (Food and Drug Administration – FDA) engedélyével, több száz betegen, amerikai klinikákon jelenleg is folyik. A BGP-15 jelű vegyület magyar kutatók felfedezése, amely – az eddig ismert diabétesz elleni gyógyszerekhez képest új mechanizmuson, elveken alapulva – helyreállítja az inzulin jelpálya kóros működését, fokozza a sejtek, szövetek, izmok glükóz (cukor) felvételét, ezáltal biztosítva az emberi szervezet megfelelő energiaellátottságát.

Az N-Gene kutatóival szorosan együttműködő ausztrál tudósok meggyőző kísérletekkel igazolták, hogy a BGP-15 mint a stressz-fehérjék működését szabályozó vegyület áttörést jelenthet a fenti betegségcsoportok közé tartozó, halálos kimenetelű, és mindeddig kezelhetetlen ritka betegség, a Duchenne-szindrómaként ismert izomsorvadás terápiájában is. Az úttörő jelentőségű kutatás eredményeit a világ legrangosabb szakmai folyóirata, a Nature magazin az elmúlt napokban tette közzé.

57 menekültet szállítottak az olasz hatóságok Lampedusára

Három gyerek is van a szajoli lovasbaleset sérültjei között

A komoly összecsapások miatt visszaállította a korlátozásokat az indiai kormány Kasmírban

Kínának teljesen át kell szabnia a csodafegyverét?

Vezetni szeretett volna, ezért elvitt egy nyitva hagyott autót