szerző:
hvg.hu

Az Abercrombie&Fitch már többször kihúzta a gyufát a jogvédőknél, de az üzletpolitika nem változik: csúnyák, fogyatékosok, túlsúlyosok nem kívánatosak, sem a vevők, sem a dolgozók között.

Célcsoport: szőkék
©

10 fekvőtámasz fiúknak, 10 guggolás lányoknak, ha nem mennek át a súlyteszten. Ez hozzátartozik az Abercrombie&Fitch milánói üzletének házirendjébe. Az amerikai divatmárka fizikai gyakorlatokkal regulázza a dolgozóit, de állítólag a katonai jellegű kiképzés sem marad ki a rendes munkarendből, hogy fenntartsák az üzletpolitikát. Mike Jeffries ügyvezető kerek perec kijelentette, hogy az üzletében kizárólag vékony és gyönyörű embereket szeretne látni, és ez a követelmény nem csak az eladókra vonatkozik: nem találni a női méretekben L-esnél nagyobb felsőrészt, és 10-esnél (Európában 38) szélesebb nadrágokat. A férfiaknál csak azért vannak XXL-es méretek, mert Jeffries 18-22-es célcsoportjának kitüntetett tagjai között ott vannak a kidolgozott testű amerikai focisták, és a birkózók. 

Jeffries egy interjúban az mondta: "Ezért veszünk fel szép embereket, a szép emberek a szépeket vonzzák. Ők a mi piacunk, senki más."

©

2004-ben e hozzáállás miatt be is perelték őket, ugyanis kizárólag fehér bőrű munkavállalókat vettek fel, 2009 júniusában pedig egy brit diák, Riam Deen 12 ezer dollárt kapott fájdalomdíjként, miután beperelte a céget, amiért csak az üzlet raktárában hagyták dolgozni. Deennek ugyanis hiányzik a fél karja – írja a Daily Mail

"Minden iskolában vannak a népszerű és kúl gyerekek. Mi őket akarjuk: a megfelelő hozzáállásal és nagy baráti társasággal. Csomóan nem férnek és férhetnek bele ebbe a képbe, és a ruháinkba. Kirekesztőek vagyunk? Abszolút" – mondja az ügyvezető, aki kockahassal és szexszel reklámozza portékáját, és olyan pólófeliratokat enged meg magának például, hogy L is for Loser, a szőkéknek I had a nightmare i was brunett (Rémálmomban barna voltam), a tekintélyes mellbőséghez pedig Who needs brains when you have these (Kinek kell agy, ha ilyenekkel rendelkezem). Ezek miatt 2005-ben egy lányokból szerveződő diákcsapat Pennsylvaniában Girlcott néven bojkottra szólította fel az amerikai lányokat. Mindhiába, ugyanabban az évben 41 százalékos növekedést ért el a cég. A legfrissebb üzleti adatok szerint pedig évente 4 millárd dollár fölötti forgalmat csinál.

"Azok a vállalatok, akik bajban vannak, megpróbálnak mindenkit elérni: fiatalt, öreget, dagadtat, vékonyat. Így senkit nem idegenítesz el, de nem is izgatsz fel senkit" – vallja az üzletember.

A divatmárka a világ legnagyobb sportruházati üzlete volt 1939-ben
©

Az Abercrombie&Fitch-et 1892-ben New Yorkban alapította a két névadó, és már akkor is exkluzív sportruházatot kínált a manhatteni upper classnek, és bár 1976-ban csődöt jelentett, 1978-ban az Oshman' Sporting Goods újraélesztette a márkát. 1988-ban pedig a The Limited vásárolta fel a vállalatot, mely az angyalairól híres Victoria's Secret alsóneműmárkát is jegyzi.

©

Magyarországon egyelőre csak multibrand üzletekben található meg a márka egyes plázákban, saját fiókja még nincs Budapesten.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Gondban lehet az egyik legnagyobb magyar szakszervezet

Gondban lehet az egyik legnagyobb magyar szakszervezet

Elstartolt a legújabb Lada Niva

Elstartolt a legújabb Lada Niva

Húszgólos magyar siker kell este a csoportelsőséghez férfi vízilabdában

Húszgólos magyar siker kell este a csoportelsőséghez férfi vízilabdában

Meghalt Aczél János

Meghalt Aczél János

Halálos gázolás Soroksáron

Halálos gázolás Soroksáron

12 milliárd lopott jelszót árult egy holland fiatal

12 milliárd lopott jelszót árult egy holland fiatal