szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kosztümjeiről ismert Giorgio Armani, a modern luxust hirdető Frankie Morello és a fekete-fehér geometriához ragaszkodó Ferre divatház kollekciójának felvonulásával ért véget hétfőn a milánói Alta Moda divathét, amelyet a szakma és a sajtó is rendkívüli sikerként könyvelt el.

Fordulat Milánóban: újjászületett az olasz divat - így értékelték az olasz újságok a divat itáliai fővárosának tartott Milánó kifutóin egy héten át bemutatkozó 2014-es tavaszi-nyári kollekciókat. A kreációk minősége, a nemzetközi sztárok jelenléte, a vásárlók tömeges visszatérése is azt bizonyította a sajtó szerint, hogy az utóbbi években tapasztalt hanyatlásra az olasz divatszakma erőteljesen reagált. 

A divatkritikusok szerint Donatella Versace és Roberto Cavalli is túltett önmagán, és új kollekciójukat a legsikeresebb munkáik közé sorolják. Missoni a Távol-Kelet motívumait keltette életre a ruháin, a Dolce&Gabbana a tőlük megszokott olasz ízlést. Fendit a digitális világ ihlette meg, Miuccia Prada pedig arról nyilatkozott, hogy kollekciója nem "forradalmat, hanem szemléletváltást" sürget a nőktől. A bemutatók egyik sztárvendége Kate Moss brit topmodell volt.

A díszvendég pedig Anna Wintour, az amerikai Vogue rettegett főszerkesztője, aki tavaly nem nézte végig a milánói Alta Modát, most viszont Milánó és az olasz divat iránti szerelmét hangoztatta. Wintour még azt a kiáltványt is aláírta, amellyel az IlSole24Ore olasz gazdasági napilap az olasz divatágazat újjászületését sürgette. 

Az olasz sajtó emlékeztetett, hogy a divatágazat Itáliában több mint kétszázharminc vállalkozásnak és több mint nyolcszázezer dolgozónak ad munkát évi harmincnégy milliárd eurós forgalommal. Az ágazat iránti figyelmet mutatja, hogy a milánói divathét befejeztével várható az olasz divatkamara új ügyvezető igazgatójának kinevezése, aki most először külföldi lesz, a brit menedzser Jane Reeve.

Az Alta Moda hete a Scala operaházban kezdődött és a milánói királyi palotában rendezett gálaesttel hétfőn ért véget. Tervezők, modellek, sajtó és vásárlók már a párizsi divathétre tartanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!