Amy C. Hartl professzor vezetésével a Florida Atlantic egyetem munkatársai 410 hetedikes amerikai diákkal kezdték a felmérést, majd minden évben megvizsgálták barátságaik alakulását, egészen a középiskola végéig. A kutatásból kiderült, hogy a hetedikben meglévő barátságok csupán 1%-a volt még mindig barátság az érettségi évében is.

A kutatók több változót is megvizsgáltak, például azt, hogy a nem, a kor, az etnikum, az agresszió, az anyagi helyzet, a népszerűség, illetve a tanulmányi eredmény hogyan befolyásolja a középiskolai barátságok alakulását. Ezen közül a népszerűség volt a legmeghatározóbb tényező – állapították meg a kutatók.
Ezt követően a fiú-lány barátságok és a két különböző osztályba járók közti barátságok bizonyultak a legtörékenyebbeknek. Továbbá azok a diákok, akik eleinte, 7.-ben nem voltak népszerűek, kevésbé tapasztalták meg a barátságok felbomlását, mint azok, akik népszerűek voltak. A tudósok azt is megállapították, hogy a középiskolai barátságok fele élte túl az érettségit, és maradt meg a későbbiekben is.