Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Franciaországban a McDonald's homoszexuális témájú reklámfilmmel teszi próbára a társadalom nyitottságát, új szlogenjével pedig az elfogadásra buzdít.
„... Nekem is hiányzol. Jön az apám, most le kell raknom” – így fejezi be a romantikus telefonbeszélgetést egy srác a McDonald's-ban üldögélve, amíg édesapja megrendeli a két menüt. Majd leül fiához, aki az osztályfényképet simogatja: “Ez az osztályod? – kérdezi, majd nosztalgiázva folytatja „Pont úgy nézel ki, mint én akkoriban. Nagy szoknyavadász voltam ám! Kár, hogy nálatok csak fiúk vannak. Minden lányt megkaphatnál!”
A fiú sejtelmesen mosolyog.
Lecserélte Franciaországban az „I’m loving it” szlogent a McDonald's és a “Vennez comme vous étes” azaz angolul “Come as you are” (Gyere, ahogy vagy) felkiáltással szeretné nyitottságát bebizonyítani. A francia yagg.com azt taglalja, hogy szerencsés volt-e a kampányt a melegekre építeni.
“Meg akartuk mutatni, milyen ma a francia társadalom, és a meleg témát teljes mértékben elfogadhatónak véltük. Számunkra nyilvánvaló volt, hogy Franciaországban semmi probléma a homoszexualitással” – magyarázta Nathalie Legarlantezec a McDonald's franciaországi márkaigazgatója. A kritikusok viszont nem így látják. Főleg, mivel a reklámban a fiatalember szexuális irányultsága titokban marad az apa előtt, így mégiscsak azt sugallja – egyesek szerint, hogy még mindig nem felvállalható az azonos neműek közötti szerelem. Ezt bizonyítja az is, szól a bírálat, hogy a melegek közötti házasság és a közös gyermekvállalás sem legális az országban.
Stéphane Xiberras az ötletgazda reklámügynökség kreatív igazgatója elmondta, hogy az eredeti forgatókönyvben a fiú első mondata így hangzott volna „Apa, beszélnünk kell!” Mégis átírták a szöveget a szakemberek, mert úgy vélték, hogy egy gyorséttermi környezet talán nem megfelelő a vallomáshoz. Ezzel együtt nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a meleg témájú klip ne a konvencionális és pejoratív sztereotípiákra épüljön, melyet más termékeknél már többször meglovagoltak. A francia Renault Twingo reklámban például fordított a helyzet: a transzszexuális papát füleli le a fiú a meleg bár előtt. Bár az üzenet mégis hasonló: az elfogadásról és nyitottságról szól.
A McDonald's ebben a promóciójában viszont arra koncentrált, hogy hétköznapi helyzetet és embereket mutasson be.
A meleg közösség javarészt üdvözölte a reklámot, sőt a kreatív munka során a készítők mintavétel alapján is felmérték a várható reakciókat. A fórumokon viszont megosztott a közvélemény, akadnak, akik egyenesen ellenzik és a gyermekek védelmére hivatkozva betiltatnák a reklámot, vannak pedig, akik büszkék arra, hogy Franciaországban megjelenhet egy melegeket szimpatikusan bemutató reklám. Nathalie Legarlantezec szerint ez nagyon fontos szempont, mégis hangsúlyozza „nem az volt a célunk, hogy kizárólag a homoszexuálisokat szólítsuk meg, hanem az egész társadalmat. A szpot visszhangja viszont rámutat, fűzi hozzá, hogy “még korántsem elfogadott széles körben az azonos neműek vonzódásának bemutatása.”
A lengyel kormányfő elutasította az Európai Unió bírálatát amely arra vonatkozott, hogy Lengyelországban tanárokat bocsátanának el "homoszexuális propaganda" miatt. Kaczynski kijelentette, hogy a "társadalomnak nem érdeke a homoszexuálisok számának növelése".
A globális gyorsétterem-hálózat egyik német vezetőjének hétfői bejelentése szerint zöldre vált a McDonald’s, legalábbis emblémájának háttérszínében – írja az AFP.