szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Csuklósítás '50 című kiállításon autóbuszmodellekkel, makettekkel, rajzokkal és fényképekkel emlékezik meg az ötven éve készült első magyar csuklós buszról.

Az első magyar csuklós busz 1960-ban készült két jármű, egy IK 60 és egy Tr 5 típusú autóbusz összeépítésével Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla mérnökök tervei alapján. Domonkos Csaba, az intézmény szóvivője az MTI-nek elmondta, a tervezők a rajzasztalok skicceit szénnel a Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ) falára rajzolták - az ezekről készült fotókat is bemutatják a február 16-ig látható kiállításon.

Még a csukló előtti korból: túl kicsinek bizonyultak a szóló járművek
Stiller Ákos

  A látogatók mobiltelefonjukra letöltve azokat az eredeti felvételeket is meghallgathatják, amelyeken az egykori "mérnök-triumvirátus" emlékezik vissza a hazai csuklós busz születésére.

1960-ban jött az első csuklós
Stiller Ákos

Az 1950-es éveket megelőzően csupán Németországban kísérleteztek a konstrukcióval, amelynek célja a járatok rendkívüli zsúfoltságának csökkentése volt. Európában másodikként Magyarországon fejlesztették ki ezt az új közlekedési eszközt.

Az első az 1-es busz vonalán járt - ma már ez sem létezik
Stiller Ákos

Az első budapesti csuklós busz, amely akár kétszáz utas szállítására is alkalmas volt, 1960. november 4-én állt forgalomba a mára már megszűnt 1-es viszonylaton.

A magyarellenes patrióta szuverenisták erősödtek, de nem győztek Romániában

A magyarellenes patrióta szuverenisták erősödtek, de nem győztek Romániában

Képeken a Malajzián és Thaiföldön végigsöprő hatalmas árvíz

Képeken a Malajzián és Thaiföldön végigsöprő hatalmas árvíz

Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek

Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek

Exit-poll: nyernek a szociáldemokraták, de a szélsőjobb is jól szerepelt a romániai választáson

Exit-poll: nyernek a szociáldemokraták, de a szélsőjobb is jól szerepelt a romániai választáson