Alkoholista sörözött egy filmben - kiakadt a sörgyártó
Levélben kérte a Paramount filmstúdiót a Budweiser sör gyártója, hogy a múlt héten debütált Kényszerleszállás című filmben takarják ki terméke nevét.
Az Anheuser-Busch sörgyárat az aggasztja, hogy a márka rossz színben tűnhet fel, ugyanis a film egy kényszerleszállást végrehajtó pilótáról szól, akiről az utólagos vizsgálat során kiderül, hogy alkoholproblémával küzd. A pilótát megszemélyesítő Denzel Washington többször látható a produkcióban sörözés, vodkázás vagy más alkohol fogyasztása közben. Egy ízben autója kormánya mögött ülve issza a Budweisert.
A vállalat elnökhelyettese, Robert McCarthy levelében megjegyezte, hogy a filmesek nem keresték meg a márkanév felhasználásával kapcsolatban, valamint hangsúlyozta, hogy a cég nagy gondot fordít a felelős alkoholfogyasztás promóciójára és az ittas vezetés elkerülésére. Egyúttal arra kérte a Paramount illetékeseit, hogy a film digitális kópiáján homályosítsák el a márkanevet.
A filmekben gyakran jelennek meg márkás termékek, gyártóik sokszor fizetnek is az "indirekt" reklámért, az úgynevezett termékelhelyezésért. Azért azonban - jogi szakértők szerint - nem sokat tehetnek, hogy termékük ne jelenjen meg, a törvények ugyanis nem teszik lehetővé, hogy a gyártók "cenzúrázzák" a filmeket vagy tévéműsorokat.
Az észak-amerikai mozikban a múlt hét óta játszott, Robert Zemeckis rendezésében készült film premierhétvégéjén 25 millió dolláros jegybevételt hozott, és a nézők érdeklődéséből ítélve forgalmazása sikeresnek ígérkezik. (Magyarországon januárban kerül a mozikba.)