Egymás után nyílnak a kereskedőházak a régióban. De minek?
A legújabb közép-európai magyar kereskedőház kiválóan illeszkedik a korábbiak sorába – amennyiben üzemeltetőinek hozzáértése legalábbis megkérdőjelezhető.
A legújabb közép-európai magyar kereskedőház kiválóan illeszkedik a korábbiak sorába – amennyiben üzemeltetőinek hozzáértése legalábbis megkérdőjelezhető.
A nemrég Moszkvából Budapestre költözött Nemzetközi Befektetési Bank magyar alelnöke szerint azért a Putyin–Orbán találkozón merült fel először a költözés, mert mégiscsak illett tájékoztatni az orosz elnököt. Ráadásul a politikusok szeretnek sikereket bejelenteni. Bel- és külpolitikai ügyeket a bank nem kommentál, beleértve, hogy egyesek az orosz hírszerzés trójai falovának tartják őket. A támadások ugyanakkor a hírverés miatt még jól is jöhettek. Interjú a külügyi vonalról a bankhoz igazolt Laszlóczki Imrével.
A 10 ezer forintos butatelefontól a csúcskategóriás iPhone-ig mindenből berendelt a központosított állami informatikai beszerzések bonyolítására nemrég felállított ügynökség.
A Magyarország legjobb kövét adó bányát egy fiatal, de jó kapcsolatokkal bíró cég szerezte meg, amelynek partnerei közt Orbán Győző is felbukkant, és idővel Mészáros Lőrinc beszállítója lehet.
Kockázatos, sőt potenciálisan komoly veszteséget hordozó eszközként tartják számon Mészáros Lőrinc tőzsdei holdingjában a Mátrai Erőművet – amelynek megvásárlásáról épp most kezdett tárgyalni a magyar állam. Mészárosék amúgy bagóért vették a céget anno, az árát pedig már kamatostul kivették a tartalékból.
A kormány szeret levelezni a lakossággal, most külön pénzt adnak a postának.
Tilos lesz rollerezni az Országház környékén, a rollerezőket bírságolhatják is, ez a gyerekrollerekre nem fog vonatkozni. A Kossuth Lajos térre kerékpárral továbbra is be lehet majd hajtani.
Sok ügyfél szabadulna az Abbázia-csoport sok évtizedes, kőbe vésett üdülési jogi szerződéseiből. Most már a szállodacsoport is szabadulna tőlük, cserébe benyelne pár évnyi áfacsökkentést, ráadásul rájuk hárítaná az új turisztikai adót.
Bár Magyarország 2018-ban ezüstérmes lett az EU-ban a GDP-arányos adóterhelés csökkentésében, ám a régiós versenytársak még mindig kevesebb adót szednek be. Hiába tartja magát az „adócsökkentés kormányának” a Fidesz, mégis 7,5 százalékkal több pénzt tudott beszedni – köszönhetően a gazdaság tempós növekedésének és fehérítésnek.
Az se biztos, hogy a stadion felépülhet, a felcsúti dollármilliárdos gyerekeinek építőcégét mindenesetre megbízták a terület élőkészítésével.
A gyakorlatban semmi értelme annak, hogy a kormány kötelezni akarja Budapestet: szinte egyetlen saját bevételi forrását, az iparűzési adót mindenek előtt a közösségi közlekedésre kell fordítania. Borsot viszont törhetnek erre hivatkozva Karácsony orra alá 2021 közepétől.
Könyv szerinti értéküknél jóval drágábban vesz területet és kikötői jogosultságot a magyar kormány Triesztben. Elvileg azért, hogy a tengerentúli exportot segítse, a létesítmény azonban a jelek szerint erre nem lesz alkalmas. Az ügyletet lezártként emlegetik, de valójában ez sem igaz. Az viszont biztos, hogy az olaszok hálásak lehetnek Orbánéknak az üzletért.
Csupán a vásárlói panaszok harmada nyomán indítottak vizsgálatot a fogyasztóvédelmi ügyekkel az önálló hatóság megszüntetése után megbízott kormányhivatalok.
Magyarok tízezrei vettek maguknak üdülési jogot tetemes summáért (és borsos éves díjért). Rengeteg azonban a rossz konstrukció, márpedig ezek akár 90 évre is szólhatnak, és kilépni belőlük szinte lehetetlen. Ám a munkaerőhiány miatt már a szolgáltatók vannak bajban.
Karácsony Gergely frissen megválasztott főpolgármester komoly fejlesztéseket tervez a budapesti közösségi közlekedésben, de a kormány segítsége nélkül a jelenlegi színvonalat sem fogja tudni fenntartani. A kormánynak lehetősége van bedönteni a tömegközlekedést, a főpolgármester a közgyűlési többséggel pedig sztrájkba engedheti a szakszervezeteket. A legvalószínűbb, hogy csatározásokkal tarkított, kényszerű együttműködés lesz a következő években.
GDP-arányosan épp feleannyit tudtak költeni az önkormányzatok 2018-ban, mint 2010-ben. Saját bevételeik az inflációt figyelembe véve 900 milliárd forinttal csökkentek, a legnagyobb érvágást az szja helyben maradó részének elvétele jelentette. 2018-ban felpörögtek a beruházások, amiket főleg maradványokból és hitelekből finanszíroztak.
A német E.ON megszerezte az Elmű és az Émász nagy részét. Néhány leányvállalatot lepasszolnak az állami MVM-nek, ami kisbefektetőként beszáll a magyar E.ON-ba. És menet közben eladják az ország északkeleti részének hálózatát Mészáros Lőrincnek.
Immár magyarul szól a magyarokhoz a Netflix, máris sok a szinkronos vagy feliratos film és sorozat, amik köre folyamatosan bővül. Év végére 50 magyar gyártású film fog bekerülni a katalógusba. Az előfizetési díjon nem emelnek.
Eredetileg csak a GDP 0,4 százalékát költötte volna a magyar állam 2018-ban sportra, az év közbeni módosításoknak köszönhetően ez 0,8 százalékra, 320 milliárdra kúszott föl, miközben 128 milliárd forint bevételről mondott le sportszervezetek javára. A rendkívüli és az országvédelmi tartalékból 170 milliárdot költött a kormány, jobbára se nem rendkívüli, se nem országvédelmi célokra. Összességében a büdzsét sikerült ezer milliárd forinttal mellélőni.
Első évében máris 380 millió forint bevételt tudott összehozni egy fiatal köves cég, a GTR Magyarország. Ez önmagában nem is lenne hír, ám a MÁV egyik közbeszerzését illusztris alvállalkozókkal nyerték meg: egy ideig az Orbán család fő bányacége, a Dolomit szerepelt e poszton, az eljárást a család volt érdekeltségével, a NAKK-kal fejezték be. A tendert a GTR ellen induló cég megtámadta, mondván a társaság több ponton sem felelt meg a szigorú feltételeknek.