szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A sokszereplős online játékok piaci értéke Észak-Amerikában és Európában egy friss jelentés szerint 2006-ban először meghaladta az egymilliárd dolláros álomhatárt.

Élen a Second Life és
a World of Warcraft
© secondlife.com
A Screen Digest brit médiapiac-kutató intézet felmérése szerint a sokszereplős internetes játékok (Massively Multiplayer Online Games - MMOG) forgalma tavaly Észak-Amerikában 576 millió, Európában 299 millió dollár volt.
 
A legfőbb jövedelemforrás mindkét térségben az előfizetés volt, a reklámokból és a játékok során vásárolható virtuális tárgyak forgalmából pedig az összbevétel 13 százaléka származott.
 
Piers Harding-Rolls, a tanulmány szerzője szerint "az elmúlt néhány évben, a World of Warcraft sikerének köszönhetően gombamód növekszik az MMOG-piac, különösen Európában."
 
A piac bővülése és az egymilliárd dolláros (mintegy 185 milliárd forint) határ áttörése azonban mindenekelőtt az egyre újabb játéktípusok - például a virtuálisvilág-építő játékok, mint a Second Life - megjelenésének köszönhető. "A piac elmozdult a speciális, rétegigényekre szabott játékok felé" - mondta Harding-Rolls a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent cikk szerint. A feltörekvő MMOG-típusok a világépítő-fajta mellett az állatnevelő-, a kirakós- és a sportjátékok.
 
Továbbra is a World of Warcraft stratégiai játék a legnépszerűbb: világszerte 8 millió előfizetője van, ebből a hárommillió a vizsgált két térségben, ahol a  Screen Digest honlapján megjelent kutatási összefoglaló szerint 54 százalékos a piaci részesedése és egy év alatt 471 millió dollárt termelt.
 
2011-ig további erőteljes növekedés várható. Gyorsabb ütemű bővülésre inkább Európában lehet számítani, mert a piac még nem annyira telített, mint Észak-Amerikában, és jobban terjed a szélessávú internet-szolgáltatás.
 
Az előrejelzés szerint 2011-re a MMOG-piac eléri a másfélmilliárd dollárt, és az előfizetők száma meghaladja a 10 milliót.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Tech

Játékos öldöklés

Az elmúlt ötven évben eljutottunk az interaktív pingpongtól a háromdimenziós, igazi vizuális élményt nyújtó elektronikus játékokig. A nagy ugrás éles konkurenciaharc eredménye volt. A három piacvezető óriás, a Sony, a Microsoft és a Nintendo rivalizálása folytatódik.

euractiv.hu Világ

Az EU hadat üzen az agresszív videojátékoknak

Az EU 27 tagállamára kiterjedő egységes jogszabállyal korlátozná a 16 évesnél fiatalabbak számára kínált agresszív videojátékok forgalmazását az Európai Bizottság, jelentette be Franco Frattini igazságügyi biztos.

hvg.hu Tech

Betiltja az online szerencsejátékot az USA

Az eddig óriási profitot produkáló online szerencsejáték-oldalak soha nem látott krízishelyzetbe kerültek, miután az amerikai kongresszus váratlanul elfogadott egy törvényt, amely megtiltja az interneten keresztüli ki-, és befizetéseket a hitelkártyatársaságok és a szerencsejáték-oldalak számára.

MTI Tech

Videojáték, mint rákellenes orvosság?

A videojátékok segíthetnek súlyos betegségek, így a rák gyógyításában is - állítja a Hopelab nevű non-profit szervezet, amelyet a beteg fiatalok életminőségének javítása érdekében hoztak létre.

hvg.hu Tech

A videojáték jót tesz a szemnek

A játékfüggők egy picit fellélegezhetnek, ugyanis amerikai kutatók szerint a képernyő előtt töltött órák jótékony hatással vannak a szemekre.