szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felnőtt egy generáció, amelyik ingyen szeretné megkapni a játékokat, pedig azok jelentős befektetés árán készülnek. A játékosok szerint a játékipar túloz, és sokan, ha kipróbálhatják a játékot, nagyobb eséllyel meg is vásárolják.

Az elmúlt öt év során húsz százalékkal emelkedett az illegális videójáték-letöltések száma – áll a BBC hírében. Ráadásul az öt legnépszerűbb játékot 2010 óta több mint egymillió alkalommal töltötték le illegálisan az Envisional piackutató cég adatai szerint.

Iparági elemzők szerint azért aggasztóak a számok, mert eszerint a mai generáció elvárja, hogy a játékokat ingyen kapja meg. A játékosok között ugyanakkor éles viták folynak arról, mennyire tényszerű, amit a játékipar állít, és mekkora kárt okoz valójában az online kalózkodás.

Illegális "tesztelés"

A BBC meginterjúvolta például Samet, aki évente mintegy száz játékot tölt le, ezek közül azután átlagosan ötvenet meg is vásárol. "Azért veszem meg a játékokat, mert a kalóz verziót már letöltöttem. Ha nem próbálhatnám ki, soha nem vásárolnám meg őket." A férfi csak a keresztnevét vállalta, mert attól tart, esetleg megtalálnák és megbírságolnák vagy börtönbe zárnák a kalózkodás miatt. "Sohasem bírságoltak meg. 14 évesen kezdtem, most 23 vagyok. A játékért, amivel élvezetes játszani, örömmel megveszem, amivel nem, azt törölöm" - mondta a fiatalember. 

©

A videojáték-ipar szerint minden kalózkodás lopás, pedig megoldás lehetne, ha tisztességes áron kínálnak alternatívát az illegális letöltésekre.
 
A brit videojáték-terjesztők érdekképviseleti szervezete, a UKIE (Association for UK Interactive Entertainment) elnöke  szerint az iparág eddig is kínálta ezt a megoldást. Andy Payne szerint az év bármelyik napján lehet játszani, elég, ha a Fifa, a Modern Warfare vagy Black Opsra gondolunk.
 
Korábban a videójáték-iparág vezetői azt nyilatkozták a BBC-nek, hogy az online kalózkodás több száz munkahelyet veszélyeztet és több millió font kárt okoz. A UKIE azonban vonakodott a hasonló becslésektől, mondván, szinte lehetetlen pontos adatot megbecsülni is. Azt ugyanakkor hangsúlyozták, hogy egy-egy nagyobb játék elkészítése milyen anyagi forrásokat igényel. 200-250 ember dolgozott a stúdióban két évig, hogy a Modern Warfare 3 elkészülhessen – tette hozzá Andy Payne.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
hvg.hu Tech

Kitiltották az anti-iPhone-játékot az App Store-ból

Rövid ideig volt egy Apple-t kritizáló mobil játék az Apple App Store-ban. Olasz fejlesztők akarták felhívni a figyelmet arra, milyen körülmények között gyártják az iPhone-okat. Az Apple App Store-ból száműzött appot az Android Marketen el lehet érni.

Koronavírus-teszteket lopott egy csapat majom Indiában

Koronavírus-teszteket lopott egy csapat majom Indiában

Elhunyt Oplatka András

Elhunyt Oplatka András

Operatív törzs: Nem találtak új fertőzöttet az idősotthonokban

Operatív törzs: Nem találtak új fertőzöttet az idősotthonokban