szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felnőtt egy generáció, amelyik ingyen szeretné megkapni a játékokat, pedig azok jelentős befektetés árán készülnek. A játékosok szerint a játékipar túloz, és sokan, ha kipróbálhatják a játékot, nagyobb eséllyel meg is vásárolják.

Az elmúlt öt év során húsz százalékkal emelkedett az illegális videójáték-letöltések száma – áll a BBC hírében. Ráadásul az öt legnépszerűbb játékot 2010 óta több mint egymillió alkalommal töltötték le illegálisan az Envisional piackutató cég adatai szerint.

Iparági elemzők szerint azért aggasztóak a számok, mert eszerint a mai generáció elvárja, hogy a játékokat ingyen kapja meg. A játékosok között ugyanakkor éles viták folynak arról, mennyire tényszerű, amit a játékipar állít, és mekkora kárt okoz valójában az online kalózkodás.

Illegális "tesztelés"

A BBC meginterjúvolta például Samet, aki évente mintegy száz játékot tölt le, ezek közül azután átlagosan ötvenet meg is vásárol. "Azért veszem meg a játékokat, mert a kalóz verziót már letöltöttem. Ha nem próbálhatnám ki, soha nem vásárolnám meg őket." A férfi csak a keresztnevét vállalta, mert attól tart, esetleg megtalálnák és megbírságolnák vagy börtönbe zárnák a kalózkodás miatt. "Sohasem bírságoltak meg. 14 évesen kezdtem, most 23 vagyok. A játékért, amivel élvezetes játszani, örömmel megveszem, amivel nem, azt törölöm" - mondta a fiatalember. 

©

A videojáték-ipar szerint minden kalózkodás lopás, pedig megoldás lehetne, ha tisztességes áron kínálnak alternatívát az illegális letöltésekre.
 
A brit videojáték-terjesztők érdekképviseleti szervezete, a UKIE (Association for UK Interactive Entertainment) elnöke  szerint az iparág eddig is kínálta ezt a megoldást. Andy Payne szerint az év bármelyik napján lehet játszani, elég, ha a Fifa, a Modern Warfare vagy Black Opsra gondolunk.
 
Korábban a videójáték-iparág vezetői azt nyilatkozták a BBC-nek, hogy az online kalózkodás több száz munkahelyet veszélyeztet és több millió font kárt okoz. A UKIE azonban vonakodott a hasonló becslésektől, mondván, szinte lehetetlen pontos adatot megbecsülni is. Azt ugyanakkor hangsúlyozták, hogy egy-egy nagyobb játék elkészítése milyen anyagi forrásokat igényel. 200-250 ember dolgozott a stúdióban két évig, hogy a Modern Warfare 3 elkészülhessen – tette hozzá Andy Payne.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Kitiltották az anti-iPhone-játékot az App Store-ból

Rövid ideig volt egy Apple-t kritizáló mobil játék az Apple App Store-ban. Olasz fejlesztők akarták felhívni a figyelmet arra, milyen körülmények között gyártják az iPhone-okat. Az Apple App Store-ból száműzött appot az Android Marketen el lehet érni.