Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Dubaj ismét emeli a tétet, tűzoltóik hamarosan hátirakétával dolgoznak majd a felhőkarcolóknál. Amelyik gyerek eddig tűzoltó akart lenni, ezután hozzáteszi majd: de Dubajban!
A Martin Aircraft 30 éve fejleszt jetpackeket, most pedig megkapták történetük talán legérdekesebb megrendelését.. A dubaji polgári védelem 20 hátirakétát és mellé két szimulátort rendel a cégtől. Bár a megegyezés anyagi része egyelőre nem ismert, a BBC szerint az eszköz darabja 250 ezer dollárba (kb. 70 millió forint) kerül.
Az árnál sokkal érdekesebbek a jetpack tulajdonságai: két, egyenként 200 lóerős motor hajtja, ami így körülbelül 70 km/h-s végsebességre képes. A technikai leírás szerint viselőjét kb. 910 méteres magasságba lesz képes feljuttatni, és jó darabig ott is tartja: a szerkezetet 45 percre elegendő üzemanyaggal lehet feltankolni. A jetpack segítségével a tűzoltók könnyebben vehetik fel a harcot a felhőkarcolók felsőbb emeletén keletkezett tűzzel – magas épületből pedig van néhány Dubajban.
A hátirakéta nem ismeretlen eszköz Dubajban: nemrég egy rendkívül látványos videót készített a Jetman Dubai két pilótája, akik egy Airbus A380-assal repültek kötelékben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.