Olyan hitelkártyát csináltak a svédek, amire minden embernek szüksége lenne

A DO Black nevű hitelkártyának épp úgy van egy napi kerete, mint amilyen bármelyik másik hasonló kártyánál is, ám ezzel nem(csak) pénzt lehet spórolni, a környezetet is óvhatjuk vele.

  • hvg.hu hvg.hu
Olyan hitelkártyát csináltak a svédek, amire minden embernek szüksége lenne

Ha bankkártyát/hitelkártyát használ az ember, akkor szinte természetes, hogy ahhoz egy napi költési limitet is be lehet állítani. A Doconomy nevű svéd fintech cég most ugyanezt az elvet ültette át a saját fejlesztésű rendszerére, amiben a napi keretet egészen más szempont alapján számolják.

A Dezeen beszámolója szerint a DO Black névre keresztelt hitelkártya esetében nem a pénzköltéshez lehet beállítani a limitet, hanem a vásárlások szén-dioxid kibocsátására. Azzal ugyanis, hogy megveszünk egy adott terméket – legyen az ruha, pékáru vagy okostelefon –, bizonyos mértékben hozzájárulunk az üvegházhatású gázok kibocsátásához, hiszen a termék elkészítése ezzel jár.

A hitelkártya segítségével csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat. A tulajdonosok egy applikáció segítségével követhetik nyomon, hogy az adott vásárlással mennyi szén-dioxid került a levegőbe.

A cég ígérete szerint az ügyfelek megismerhetik az ökológiai lábnyomukat, az ENSZ által jóváhagyott klímakompenzációs projekteket, és tippeket adnak azokhoz a befektetési alapokhoz, amelyek pozitív hatást gyakorolnak a bolygóra.

Doconomy

A hitelkártya biológiai forrásból származó anyagból készült, a rá nyomtatott szöveget pedig a légszennyezettségből kinyert részecskékből készült "tintával" tették meg. Patricia Espinosa, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményének főtitkára kifejezetten örült a kezdeményezésnek. Mint mondta, egyre több ember kezd el tudatosan vásárolni, és ehhez komoly segítséget nyújtanak az ilyen megoldások.

Doconomy

A kártyatulajdonosokat arra is kérik, hogy adományozzanak vagy vegyenek részt olyan projektekben, amelyek hozzájárulnak az ENSZ fenntartható fejlődésért kitűzött célok eléréséért. A cél, hogy globálisan csökkentsék a kibocsátás mértékét.

Doconomy

Hogy ösztönözzék az ügyfeleket, a vásárlásuk után visszatérítést kapnak attól függően, hogy mennyire volt karbonsemleges az adott termék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.