Amerikai kutatók készítettek tanulmányt arról, milyen események történtek a dinoszauruszok kihalását eredményező, 66 millió évvel ezelőtti aszteroida-becsapódást követő órákban több ezer kilométeres körzetben.

Az aszteroida-becsapódás, melynek hatására kihalt minden nagy termetű dinoszauruszfaj, cunamikat és erdőtüzeket is okozott és hatalmas mennyiségű ként szabadított fel. Ezeket az elméleteket Sean Gulick, a Texasi Egyetem kutatója és munkatársai a becsapódási kráterből származó furatminta kiértékelésével is alátámasztották a Proceedings of the National Academy of Sciences című tudományos lapban megjelent tanulmányukban.

A becsapódási kráter azon területe, melyről a minta is származik, a mexikói Yucatán-félsziget partjainál, víz alatt fekszik. Ezen a helyen 24 órával a becsapódás után 130 méter vastag üledék alakult ki – írják a tudósok.

Közetminta a dinoszauruszok kihalását eredményező aszteroida-becsapódás kráteréből