Története során először tette közzé a Google – illetve formailag az ernyővállalata, az Alphabet –, hogy mekkora bevételt termel a cégnek a YouTube. Az adatokon valószínűleg kevesen lepődtek meg, legfeljebb csak azon, hogy a platform úgy tudott két év alatt 86 százalékkal növekedni, hogy közben több botrány is kirobbant amiatt, mert a hirdetők reklámjai kifogásolható tartalmak alatt futott.
Egy nappal azután, hogy a YouTube számai kiderültek, a Bloomberg lehozott egy cikket, amiben az Instagram bevételeiről olvashatunk. Egy névtelen forrásukra hivatkozva azt írják, a Facebook képmegosztó platformja az elmúlt esztendőben 20 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el. Mindez azt jelenti, hogy a fotós app
lekörözte a világ legnagyobb videómegosztó platformját.
Az Instagram minden bizonnyal nyereségesebb is, mint a YouTube, utóbbi ugyanis megosztja a hirdetési bevételeit az alkotókkal. A Facebook egyelőre nem kommentálta az értesülést. A cég eddig nem beszélt arról, hogy mekkora bevétele származik a képmegosztóból, és 2018 óta a felhasználók számáról sem tettek közzé adatot. Az Instagram akkor lépte át az 1 milliárdos álomhatárt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.