Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Közel harmadával esett vissza a Huawei bevétele, derül ki az első félév eredményeit bemutató pénzügyi jelentésből, melyet meglehetősen borús hangnemben ismertetett a vállalat elnöke.

Nemrég még az okostelefon-piaci dominancia volt a Huawei fontos célja, a 2019-ben bevezetett amerikai szankciók azonban igencsak megnehezítették a cég dolgát. „Célunk, hogy túléljünk, mégpedig fenntartható módon” – a Mobile World Live iparági szakoldal szerint így foglalta össze a jelenlegi helyzetet pénteken Eric Xu, a vállalat soros elnöke.

A vezető szavai mögött jelentős mértékben romló eredmények állnak. Az idei első félév bevétele 320,4 milliárd jüan volt, ami ugyan rengeteg pénz, de 29,4 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában elkönyvelt 454 milliárd jüan volt.

Öröm az ürömben, hogy a profitrátát 0,6 százalékkal, 9,8 százalékra sikerült növelni.

–47 százalék, –14 százalék – és az új remény

A fogyasztói üzletág bevétele 255,8 milliárd jüanról 135,7 milliárd jüanra esett (-47%). Ebben a Honor eladása is szerepet játszik. A szolgáltatói üzletághoz – ahova egyebek mellett az amerikai külpolitika által sokat támadott 5G-hálózati megoldások it tartoznak – 2020 első félévében érkező 159,6 milliárd jüan helyett az idei év első felében 136, 9 milliárd jüan folyt be (-14,2%). Egyedül a nagyvállalati megoldásokat szállító részlegnek sikerül jobb eredményt felmutatnia idén: ezen a fronton 36,3 milliárd jüan helyett 42,9 milliárd jüan volt a bevétel.

A Huawei túlélésének egyik kulcsa lehet a nemrég okostelefonokra is kiterjesztett saját operációs rendszere. A vállalat Kínában már csak saját platformjával dolgozó mobilokat ad el, ezt a kört később terjeszthetik ki globálisan. A cég közlése szerint már több mint 50 millió felhasználó váltott át a HarmonyOS-re.

Az okostelefonos piacon korábban dominanciaközelbe kerülő Huawei már nem csak Európában esett ki az öt legnépszerűbb gyártó köréből, hanem hazai pályáján, Kínában is. Utóbbi helyen a Honor előzte be ötödikként. A korábban a Huawei egyik részlegeként működött márka már más tulajdonosi körrel, önálló vállalatként üzemel, és – a Huaweijel ellentétben – androidos rendszerű mobilokat dob piacra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!