Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Magabiztosan erősödik a Xiaomi Európában, olyannyira, hogy belátható távolságba került az okostelefonok piacát hagyományosan vezető Samsung részesedése is. De más márkákra is érdemes odafigyelni.

Samsung, Xiaomi, Apple – így néz ki most az okostelefon-gyártók európai toplistájának élbolya. A Counterpoint Research elemzőcég harmadik negyedévre vonatkozó adataiból érdemes kiemelni, hogy a dél-koreai piacvezető éves szinten 16 százalékos gyengülést könyvelhet el, míg a Xiaomi 51 százalékkal több mobilt adott el most, mint az előző év hasonló időszakában.

Utóbbi annak fényében különösen szép eredmény, hogy a kínai vállalat már tavaly sem alacsony, 15,5 százalékos részesedéssel bírt, ebből lett most 23,6 százalékos. Eközben az első helyen álló Samsung piacrésze 35,8 százalékról 30,4 százalékra csökkent.

Ám az igazsághoz az is hozzátartozik, ami a Counterpoint havi adataiból olvasható ki, hogy a negyedév végére a Samsung stabilizálni tudta helyzetét, míg a Xiaominál gondok adódtak.

Counterpoint Research

A dobogó harmadik helyén álló Apple 24 százalékot javított (15,5% után 22,1%), ebből valószínűsíthetjük, hogy az iPhone 12 széria modelljeinél jobban nyitottak a szeptemberben piacra dobott iPhone 13 modellek.

Figyelemre méltó a negyedik helyen álló Oppo részesedése. Igaz, hogy a bázis alacsony volt (4,7%), de a 112 százalékos növekedés és a 10,1 százalékos eredmény is szép a gyártótól, amely ezekben a hónapokban gyújtja be rakétáit a magyar piacon is.

Ötödik helyen a Realme (+160%), hatodikon pedig a Vivo (+238%) áll.

Counterpoint Research

Fontos tudni, hogy a Xiaomi számai a Poco és a Redmi márkák eladásait is magukban foglalják, az Oppóhoz pedig a OnePlus is számolódik. De azt is, hogy a az Oppo, a Realme, a Vivo és a OnePlus valójában mind egy vállalatcsoporthoz, a kínai BBK Electronicshoz tartoznak.

Nem is csak a Realme és a Vivo bővülésének mértéke miatt érdemes figyelni a top 10 második felére is. A hetedik és nyolcadik helyen álló Motorola és Nokia európai erősödése is érdekes – mindkét márka messze van a régi, nagy hírnevének elérésétől, de azért fejlődgetnek.

A kilencedik helyen a Honor, a tizediken pedig a Huawei áll. Az éves változás mindkét vállalat esetében a „drámai csökkenés” kifejezéssel jellemezhető, -90 és -94 százalékról beszélünk. Ám fontos, hogy a saját rendszerével Kínában már éledező Huawei, valamint a különválás után ébredező Honor is most igyekszik majd erőre kapni, ezekben a napokban jelennek meg új készülékeik az európai polcokon (Huawei Nova 9, Honor 50). Érdemes lesz tehát figyelni, hogy az utolsó negyedév adataiban látható lesz-e már elmozdulás.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!