szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre még csak tátjuk a szánkat az Apple most bejelentett vegyesvalóság-szemüvegéről, a Vision Próról hallva. A neves Apple-szakértő szerint az újdonsággal hosszabb távon egy fura, kannibalizációs folyamat veszi majd a kezdetét.

Úgy néz ki a Vision Pro (azaz az Apple nemrég bejelentett szuperszemüvege), mint egy dizájnos síszemüveg, valójában egy számítástechnikai platformról van szó, ami sok mindent átvehet abból, amit ma az okostelefonokon, tableteken és számítógépeken csinálunk (ezért is tette az Apple a termék magjává a kiterjesztett valóságot, és csak csipetnyit hagyott a virtuális valóságból, épp csak annyit, hogy a szemüvegre passzoljon a vegyesvalóság-jelző).

A fenti gondolatmenetet fejtette ki a Bloomberg neves Apple-szakértője, Mark Gurman aktuális hírlevelében. A szakember úgy gondolja, hogy hétfőn az Apple Parkban, az éves fejlesztői konferencián – Vision Pro vegyesvalóság-szemüvegének bejelentésével – az Apple egyúttal bemutatta a következő korszakát. Felvillantotta, milyen lehet a vállalat jövője az iPhone, a Mac és az iPad korszaka után.

A szuperszemüveg az első alkalom, amely során az Apple olyan új platformot hozott létre, amely kiválthatja a legtöbb meglévő termékét. Annak idején az iPhone kannibalizálta az iPodot, az iPad pedig komolyan fenyegette, sőt a mai napig fenyegeti a Macet. De egyetlen Apple termékkategória sem volt képes egyszerre három fő szegmenst kiütni, legalábbis idáig. A Vision Pro pedig éppen ezt teheti meg, kiválthatja az okostelefont, a tabletet és a számítógépet.

Videón minden az Apple Vision Próról: mit tud a szuperszemüveg otthon, mire lesz jó a munkában?

Az Apple egy közel tízperces videót tett közzé a Vision Pro nevű új készülékéről, mellyel a vállalat az otthoni kikapcsolódásba, az útközbeni szórakozásba, az irodai munkába és a home office-ból együttdolgozás világába is érezhető újításokat hozna.

Persze addig, hogy a Vision Prót iPhone-alternatívának, no pláne termékgyilkosnak lehessen nevezni, még hosszú éveknek kell eltelniük. A Vision Pro egyelőre 3500 dollárba kerül (nálunk akár kétmillió forintot is elkérhetnek majd érte), hiányzik belőle a mobilkapcsolat, és önmagában még telefonálni sem tud. Egyelőre még túl terjedelmes ahhoz, hogy hosszabb távon, hordható eszközként használjuk, és a külső akkumulátorcsomaggal is csupán két óráig bírja. De ezek mondhatni már csak apróságok, ha arra a rengeteg fejlesztésre gondolunk, amelyeket az Apple már betett a csodaszemüvegbe. Biztosak lehetünk benne, hogy az elkövetkező néhány évben az Apple képes lesz megoldani ezeket a problémákat, és egy olyan esetleg sokak számára elérhető eszközt tud majd szállítani, ami valóban kiválthatja a korábbi termékeit – írja Mark Gurman.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!