szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Egy kórház bizonyos tekintetben pontosan olyan, mint egy nagyvállalat.

Egy kórház bizonyos tekintetben pontosan olyan, mint egy nagyvállalat. Rengeteg ember dolgozik széttagolt intézményekben, és hatalmas, folyamatosan változó adatállományt kell kezelniük. A telekommunikáció és az informatika feladata, hogy ez mindig tökéletesen működjön, mégpedig úgy, hogy közben nem kerül aránytalanul sokba. Más szóval sokat spórolhat, de akár veszíthet is egy intézmény azon, hogy milyen rendszereket és milyen előfizetői szerződéseket tart fenn.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding, amely évente közel három és fél millió esetben lát el betegeket, mindezt felismerve több száz telefonvonalat, 2500 számítógépet, 4 telephelyet, az ezt kiszolgáló kommunikációs rendszert vizsgálta felül, és úgy döntött, megbízhatóbb és költséghatékonyabb módon akarja üzemeltetni tele- és infokommunikációs rendszerét. Ehhez, pontosabban a telekommunikációs rendszer strukturális átalakításához, illetve üzemeltetéséhez az Invitelt választotta.

A változtatásokat a telefonszolgáltatásnál kezdték. Megszüntették az intézményekben több év alatt felhalmozott, sokszor átláthatatlan szolgáltatásokat. Egységesítették a 65 vezérszámhoz és több mint 200 alszámhoz tartozó szerződéseket. Az egyik fontos eredmény, hogy az intézmények a vezetékes számokról egymás között ingyen beszélhetnek. Az internet és IT-rendszer reformja is megindult, sor került az internet-szolgáltatási szerződések felülvizsgálatára és a számítógép hálózatok összekapcsolására (VPN kialakítására). Igyekeztek mindezt úgy megvalósítani, hogy ne legyen szükség plusz beruházásra, és az átállások is csak minimális mértékben zavarják meg a munkavégzést és a betegellátást.

A tervek szerint az átalakítás befejezésével összességében 30%-ot spórolnak a szolgáltatásokon. A nyíregyházi Jósa András Oktatókórház Nonprofit Kft.-ben például már most több százezer forint megtakarítást értek el havi szinten, miközben az átalakítás még javában zajlik. A kórház további tervei között szerepel több olyan informatikai fejlesztés is, melynek segítségével – szintén az Invitellel közösen – tovább javíthat működésén az intézmény.

„Az országban egyedülálló módon sikerült egy nagy területen szétszórtan elhelyezkedő egészségügyi intézményeket összefogó holdingot kialakítani. Az orvos-szakmai integráció mellett a háttérszolgáltatások homogenizálása is cél, amely a gazdaságos üzemeltetés mellett az intézményekben nyújtott munkakörülmények javulását, végső soron a betegek lehető legmagasabb színvonalú ellátását hivatott szolgálni” – összegezte Dr. Kiss Zoltán Tamás, a holding vezérigazgatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!