Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"85c34b4a-a8a0-49d2-a300-ccf40e399024","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A független hazai újságírókat felvonultató szakmai zsűrin kívül a közönség is leadhatta a voksait – jövünk a győztesekkel.","shortLead":"A független hazai újságírókat felvonultató szakmai zsűrin kívül a közönség is leadhatta a voksait – jövünk...","id":"20250331_ev-magyar-autoja-2025-esztergomi-suzuki-dacia-duster-727-loeros-bmw-a-dijazottak-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85c34b4a-a8a0-49d2-a300-ccf40e399024.jpg","index":0,"item":"d141b8b6-71b7-4282-88df-ffd5accd1696","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_ev-magyar-autoja-2025-esztergomi-suzuki-dacia-duster-727-loeros-bmw-a-dijazottak-kozott","timestamp":"2025. március. 31. 07:59","title":"Év Magyar Autója 2025: esztergomi Suzuki, olcsó Dacia és 727 lóerős BMW a díjazottak között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"880ff9b8-d928-442d-9e8a-d93e03190dd4","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Die Zeit szerzője szerint Donald Trump többet tett az európai védelmi és biztonsági szövetségért, mint az utóbbi 20 évben bárki. Ugyanez a logika működhet az amerikai elnök protekcionista gazdaságpolitikájával kapcsolatban is. A Spiegel eközben arról ír, hogy Európa két gázimperialista fogságában vergődik.","shortLead":"A Die Zeit szerzője szerint Donald Trump többet tett az európai védelmi és biztonsági szövetségért, mint az utóbbi 20...","id":"20250401_die-zeit-amerikai-vamhaboru-europa-elony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/880ff9b8-d928-442d-9e8a-d93e03190dd4.jpg","index":0,"item":"3259c2b8-c7a8-4d78-8505-560f75d4290f","keywords":null,"link":"/360/20250401_die-zeit-amerikai-vamhaboru-europa-elony","timestamp":"2025. április. 01. 10:55","title":"Így járhat jól Európa a vámháborúval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3458a93f-4a08-4d16-a022-3514fa35031a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Régóta élő városi legenda csupán, hogy megtakarított pénzünket csak akkor érdemes befektetni, ha az a több milliós nagyságrendbe tartozik. Éppen ezért sokan nincsenek tisztában azzal, milyen lehetőségeik vannak, mibe érdemes fektetni vagyonukat.","shortLead":"Régóta élő városi legenda csupán, hogy megtakarított pénzünket csak akkor érdemes befektetni, ha az a több milliós...","id":"20250331_Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3458a93f-4a08-4d16-a022-3514fa35031a.jpg","index":0,"item":"8428c3bf-fe32-49a3-92fc-ce04cf3f0990","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Kasszakulcs","timestamp":"2025. március. 31. 06:00","title":"Mibe fektessem a pénzemet? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ha nem is repülőrajtot jelent a beszerzési menedzserindex márciusi száma, legalább annál már egy kicsivel jobb, mint amit az elmúlt pár hónapban mértek.","shortLead":"Ha nem is repülőrajtot jelent a beszerzési menedzserindex márciusi száma, legalább annál már egy kicsivel jobb, mint...","id":"20250401_bmi-index-novekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"8a6993a7-c360-4787-94b5-32f3987d7eed","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_bmi-index-novekedes","timestamp":"2025. április. 01. 13:35","title":"Végre érkezett egy jel a magyar gazdaságból, ami legalább egy kis javulást mutat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd7a30fe-225f-4f65-9030-12ea4ba7fe8b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elutasította a bíróság a Johnson & Johnson javaslatát, amellyel lezárhatták volna a céget perelők szerint rákot okozó hintőporok miatti eljárást.","shortLead":"Elutasította a bíróság a Johnson & Johnson javaslatát, amellyel lezárhatták volna a céget perelők szerint rákot...","id":"20250401_Johnson-Johnson-hintopor-birosag-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd7a30fe-225f-4f65-9030-12ea4ba7fe8b.jpg","index":0,"item":"af6d168a-56ec-49ee-8f01-fa72402260ed","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250401_Johnson-Johnson-hintopor-birosag-csod","timestamp":"2025. április. 01. 08:19","title":"Nem engedi a bíróság, hogy 10 milliárd dollárral lezárja a Johnson & Johnson a hintőporbotrányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10cfd477-70d7-4ec7-b4da-b12671c27ff0","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Ilia Malinin nehezen dolgozta fel, hogy a klubjából többen is odavesztek, amikor januárban egy utasszállító és egy katonai helikopter összeütközött Washington fölött. Úgy akart szerepelni a világbajnokságon, hogy az méltó legyen az áldozatok emlékéhez.","shortLead":"Ilia Malinin nehezen dolgozta fel, hogy a klubjából többen is odavesztek, amikor januárban egy utasszállító és...","id":"20250401_ilia-malinin-mukorcsolya-cimvedes-vilagbajnoksag-kvadraisten-legi-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10cfd477-70d7-4ec7-b4da-b12671c27ff0.jpg","index":0,"item":"b4615e43-0e9d-4183-aac2-a9d3e8566fd8","keywords":null,"link":"/sport/20250401_ilia-malinin-mukorcsolya-cimvedes-vilagbajnoksag-kvadraisten-legi-katasztrofa","timestamp":"2025. április. 01. 21:16","title":"A kvadraisten csodálatos versenyzéssel védte meg a címét, de előbb túl kellett tennie magát egy hatalmas tragédián","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d129fedb-d7ab-43b1-8e37-c2f30051105e","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Néhány autótól akár többezres flottákig is kiszolgálják a vállalatokat az üzemanyagkártyát kínáló cégek. Tankoláson kívül ezek a kártyák útdíjfizetéstől a kamionmosásig sok mindenre alkalmasak.","shortLead":"Néhány autótól akár többezres flottákig is kiszolgálják a vállalatokat az üzemanyagkártyát kínáló cégek. Tankoláson...","id":"20250401_hvg-uzemanyagkartya-utdijfizetes-eautok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d129fedb-d7ab-43b1-8e37-c2f30051105e.jpg","index":0,"item":"f2fe0860-55cf-4bb8-866e-9c46ce4cd8fd","keywords":null,"link":"/360/20250401_hvg-uzemanyagkartya-utdijfizetes-eautok","timestamp":"2025. április. 01. 15:30","title":"Parkolás, kompozás: egyre több mindenre jók a céges üzemanyagkártyák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28921837-2e00-47f3-a451-78d5af8555db","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Európai Űrügynökség szakemberei még 2022 októberében rögzítették, ahogy a napszél részecskéi kavarogva áramlanak ki a csillagból.","shortLead":"Az Európai Űrügynökség szakemberei még 2022 októberében rögzítették, ahogy a napszél részecskéi kavarogva áramlanak ki...","id":"20250331_napszel-nap-video-solar-orbiter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28921837-2e00-47f3-a451-78d5af8555db.jpg","index":0,"item":"362ab931-4bf1-4bd3-b48e-6622967b4b7c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_napszel-nap-video-solar-orbiter","timestamp":"2025. március. 31. 10:03","title":"2 000 000 kilométeres örvényt videóztak le a Nap szélénél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tátva maradt a szájuk a kínai teherautó-sofőröknek, az úrvezető autósoknak és az autópálya fizetőkapuinak fülkéiben dolgozó jegykezelőknek a Pekingből a Nagy Fal felé vezető patalingi (Badaling) autópályán, amikor többnyire a XX. század első felében alkotott autómatuzsálemek jelentek meg mellettük pénteken.
A kora reggeli órákban még nem volt annyira erős a forgalom, így mind a 106 szebbnél szebb autó, az egyetlen motor, mind pedig a Peking-Párizs 2010 veterán autós futam szervezőinek, kísérőinek járművei időben eljutottak a célba, a Nagy Fal tövében kialakított hatalmas parkolóba. Amikor Peking külvárosában elsőként feltűnt egy 1918-ban gyártott nyitott kétszemélyes Buick Roadster - két ír utasával - már akkor sejteni lehetett: a kék ég, a napfény, a hegyek közelsége és a Nagy Fal olyan hátterévé válik a többtucatnyi válogatott mutatós egyedi járgánynak, amely különleges élménnyé emeli a régi autók 15 ezer kilométeres útjának rajtját.
Az első transzkontinentális autós megmérettetésre, a "Peking to Paris" versenyre 1907-ben került sor. Akkor öt autó indult el a kínai fővárosból és négy meg is érkezett Párizsba. Bizonyították: az ember és az általa alkotott jármű együtt bárhova eljuthat a világon. A második, klasszikus autóknak szánt Peking-Párizs ralit 1997-ben rendezték, méghozzá Tibeten keresztül vezető útvonallal. A százéves évfordulón, 2007-ben közel háromszáz induló állt rajthoz.
A szervezők nem vártak újabb kerek évfordulóra és meghirdették az idei, 2010-es, 37 naposra tervezett futamot szeptember 10. és október 16. között. Az útvonal: Belső-Mongólia (a Góbi sivatag), Mongólia (Ulánbátor), Kazahsztán, (Taskent), Üzbegisztán (Szamarkand), Türkmenisztán, Irán (Tabriz), Törökország (Isztambul), Görögország, Olaszország és végül a célállomás: Párizs.
A kínai Nagy Fal alatt felsorakozott színes muzeális darabok csillogó karosszériája, és minden elemük tökéletessége, szépsége mind-mind gazdáik gondosságáról árulkodott. Az indulók a világ különböző országaiból érkeztek, s az autók korcsoportok szerinti besorolása, értéke is eltérő volt. A legtöbben Nagy-Britanniából jöttek, de volt cseh, német, osztrák, litván résztvevő is, ahogyan viszonylag sokan jöttek Ausztráliából, Új-Zélandból, és képviseltette magát Kanada, az Egyesült Államok is. Összesen 25 országból jöttek.
A 61-es számú hatalmas vörös Bentley mellett két ausztrál férfi állt büszkén. Egyikük megmutatta kínai jogosítványát is, amelyet öt napra állítottak ki. Autójukat két éve vették. A mezőny legkisebb, 1957-es évjáratú, 750 köbcentis Renault 4CV-jében egy idősebb házaspár ült. Malajziában élnek már 15 éve, most is onnan jöttek át. Andrew és Diana Nagy-Britanniába valók. Mint a férfi elmondta: meggyőződése, hogy a kis kocsi bírni fogja a strapát. "Mi nem versenyzünk, számunkra nem a sebesség a lényeg" - magyarázta. "Ezzel a kocsival szeretnénk a Champs-Elysées-n végig menni, ez a vágyunk" - tette hozzá. A házaspár a túra végén átmegy Nagy-Britanniába és megmutatja a rokonságnak is a kis kocsit.
Az 1967-ben gyártott török Anadol autónál büszkén fényképezteti magát a török páros: Ahmet Ongun és Erdal Tokcan. Közel vannak a hatvanhoz, osztálytársak voltak. A kocsit Ahmet vette ezer dollárért és állítása szerint azóta 120 ezerbe van. Úgy tűnik ők voltak az egyetlenek, akikhez a pekingi nagykövetségről is kijöttek, és szinte valamennyi helyben dolgozó török újságíró is kikísérte őket.
A Kínában igen szerencsésnek számító 88-as számot viselő, 1954-es Sunbeam Alpine két utasa három éve már megjárta a Peking-Párizs utat. Akkor ugyan a mongol sivatag közepén lerobbantak, vissza kellett menniük Ulánbátorba és csak Moszkvában érték be a csapatot. David Roberts, aki Angliából érkezett úgy látta, körülbelül húszan lehetnek azok, akik 2007-ben is itt voltak.
A Mattia Nocera és Andrea Mandel-Mantello párosból Andrea neve mellett ott szerepelt a HU jelzés. Igen megörült, amikor az MTI tudósítója magyarul köszöntötte. Kiderült, a férfi Rómában nőtt fel, apja Kolozsvár mellett született, édesanyja 1956-ban hagyta el Magyarországot. Ausztria és Svájc után 1958-ban kerültek Olaszországba. Andrea a Yale Egyetemen tanult és bankszakmában dolgozik, jelenleg Londonban. Büszkén említette: tavaly óta megvan a magyar útlevele is, gyakran megfordul Magyarországon, a rokonait látogatja. Édesanyja közel 75 éves, aktív: még ma is bort és olívaolajat készít.
"Tizennégy éves korom óta vonzódom a motorokhoz, az autókhoz. Motoron bejártam majdnem az egész világot" - meséli. Kiderül: Londontól Új-Zélandon át Argentínáig is eljutott két keréken. Az autó, a Chevrolet 6 Tourer, amivel most nekivágnak a párizsi útnak, erős, az 1920-as 30-as években fejlesztették ki Amerikában, amikor még nehezen voltak járhatók az utak. "Eddig még nagy túrán nem voltunk vele, ezért csak reménykedünk abban, hogy minden rendben lesz" - mondja a piros-fehér-zöldre, illetve: zöld-fehér-pirosra festett autó mellett állva az egyszerre magyar és olasz színekben induló csapat magyar származású tagja, s elköszönéskor még megjegyzi: "csak a mongol sivatagot éljük túl!"
Autóroncs és törmelékek hevernek a Nápolytól nem messze fekvő Atrani utcáján 2010. szeptember 9-én, miután a heves esőzés következtében a medréből kilépő Dragone folyó elmosta a dél-olaszországi városka utcáit.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.