Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Kirohanást intézett a kormány ellen a jobboldali üzletember a Facebook-oldalán. A legutóbb a nyilvánosságot az ötszáz éve nem látott magyar konjunktúra víziójával meglepő vállalkozó most az elapadó hazai buszgyártásért posztolt, és Orbán Viktortól kivizsgálást kér.
Széles Gábor, kormányközeli nagyvállalkozó képes kemény kormánykritikára is – legalábbis ez derült ki a néhány órája Széles a hivatalos Facebook-oldalán megjelent bejegyzésből. A poszt egy, még júniusban az X.Beszó!unk oldalán megjelent, a magyarországi buszgyártást sirató írást linkelt – és ehhez fűzött az üzletember személyes megjegyzést.
Arra a több tárgyi tévedést is tartalmazó írásra reflektált, ami a miniszterelnököt hazugnak nevezi, és következetesen „Orbán király”-ként szólítja meg. Arra, ami levezeti, hogy (a szerző szerint) miért volt hibás kormányzati lépés a Rába megvétele, és miért, hogy a főváros legutóbb Mercedes buszok beszerzésének adott zöld jelzést.
Széles Gábor a közösségi oldalán ezen írás kapcsán védelmébe vette az Ikarust. Azt írta, azért ”… hogy ne fordulhasson elő, hogy Magyarországon csak Mercédesz buszokkal lehessen tendert nyerni miközben a szakma elismeri,/már vagy tíz éve/, hogy az Ikarus buszai akár paramétereit tekintve, akár üzemeltetését vagy fenntartási költségeit tekintve legalább annyival kedvezőbbek mint a ballibeláris kormányok alatt tömegével vásárolt Volvo buszok. /Szándékosan nem Mercédeszt írtam ide./”
Széles szerint „döbbenetes”, hogy a Videoton csak úgy nyerhetett a BKV vonal tenderén, hogy Ikarusok helyett „Mercédesz buszokkal kellett, hogy induljon”. Az üzletember azzal zárta a posztját, hogy: „Remélem, hogy a Miniszterelnök úr ki fogja vizsgáltatni ennek okait”.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A támogatások elosztásának koordinálása az Ökotárs feladata lesz – ugyanazé a szervezeté, amelyet egyszer már kipécézett magának a kormány, és az ő szerepükre hivatkozva milliárdokról mondott le, miközben harcot hirdetett a civilek ellen.