Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.
Élesedett a MÁV új szolgáltatása, június 1-jétől automatikusan visszakapja az utas a jegyár felét akkor, ha 20 percnél többet késett a vonat vagy a busz, és a bérleteseknek is jár kedvezmény ilyen esetben. De azért így is kell mire figyelnie annak, aki visszatérítést kér, az ugyanis sok esetben csak akkor jár, ha az ember külön kéri. A nagy változás az, hogy mostantól akkor is visszajár a pénz, ha nem a MÁV hibája okozta a késést, tehát például ha egy baleseti helyszínelés miatt kellett állnia a vonatnak, vagy ha külföldön szedett össze még késést.
Azok, akiknek bérletük van, 10 százalékos kedvezményt kapnak a következő havi bérlet árából akkor, ha egy hónap alatt legalább ötször futottak bele 20 percnél nagyobb késésbe.
Ennél jóval bonyolultabb a helyzet akkor, ha az utas nem csak a jegyár felét szeretné visszakérni, hanem valamilyen más kártérítést is. Ahogy azt már a korábbi példák alapján bemutattuk, van esély arra, hogy sikerrel járnak: nem egy utas volt már, aki számára az éjszakai szállást kifizette utólag a MÁV, miután a késés miatt egy idegen városban ragadt éjszakára, és az is megtörtént, hogy a cég és az utas megegyezett arról, hogy egy késés utáni taxipénzt kifizesse a vasúttársaság. Az ilyen ügyekben viszont nagyobb adag tudatosságra van szükség, a MÁV ügyfélszolgálatán kell végigvinni előbb az eljárást, és aki nem elégedett az eredménnyel, az a lakhelye szerint illetékes megyei békéltető testülethez fordulhat – a legfontosabb alaptanács amellett, hogy legyen nagyon türelmes és kitartó, az, hogy mindent a legalaposabban dokumentáljon, kérjen papírokat, készítsen fényképeket, a panasza összes állítását támassza alá.
A MÁV statisztikái szerint egyébként idén január és április között 375 195 vonat ment az országban, ebből 9677 késett húsz percnél többet.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.