Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A turisztikai szakember beszélt köztisztaságról, közbiztonságról, arról, milyennek kell lennie egy reptérnek, és miért éri meg milliárd forintos költségen Magyarországra csődíteni egy nagy csapat influenszert. A fővárosból leginkább a megfizethető luxus hiányzik, ezt a családi vállalkozás legújabb szállodája tudja hozni.
„Egy reptérnek méltónak kell lennie arra, hogy ez legyen a kapu, ez legyen az első hely, ahova megérkeznek a turisták” – mondta Orbán Ráhel a Turizmus.com podcast-interjújában. A turisztikai szakember, a férje tulajdonában álló BDPST-csoport kreatív igazgatója annak kapcsán ejtett el egy utalást a ferihegyi reptérről, hogy szükség van-e a turizmus erősítése érdekében közös erőfeszítésekre, vagy elég lenne, ha az egyes iparági, versenypiaci szereplők önmagukban dolgoznának.
A reptér állami felvásárlása melletti állandó kormányzati érv éppen az, amit a miniszterelnök lánya említett: az előző tulajdonos nem fejlesztette megfelelően a repteret, sőt alkalmanként még az elvárható minimumszintet sem érte el az üzemeltetés.
Orbán Ráhel szerint szükség van közös erőfeszítésekre, a reptér méltóságán kívül olyan alapvető dolgokat említett, mint hogy az utcáknak tisztáknak és biztonságosaknak kell lenniük. A tisztaság kérdésében nem foglalt állást, ám a biztonsággal szerinte – illetve az általa fogadott vendégek szerint – semmi gond.
Ami a szakmai szintű együttműködést, központi fejlesztést illeti, Orbán Ráhel a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájáról beszélt. „Van egy turisztikai ügynökség, amely a kampányokat folytatja. amire óriási szükség van, egyedi piaci szereplők sose lennének képesek médiát vásárolni külföldön, vagy olyan influenszereket meghívni, akiket a turisztikai ügynökség egyébként idehozott. Ezek az influenszerek elmentek több étterembe, kisebb bárokba, elmentek piláteszstúdiókba. Ettek, ittak, jól érezték magukat, rengeteg reklámot generáltak a pici egységeknek is” – mondta Orbán Ráhel.
Az MTÜ szervezésében május végén járt Budapesten – becslések szerint milliárd forintos költségen – egy csapat a világ legnagyobb eléréssel rendelkező infuenszerei közül. Az MTÜ szerint a programsorozathoz semmi köze nem volt Orbán Ráhelnek, mindenesetre éppen ekkor volt a BDPST Dorothea hoteljének megnyitója, és a jelek szerint Orbán Ráhel is összefutott pár infuenszerrel.
Orbán Ráhel egyébként sokat beszélt a Dorotheáról, amelyre a jelek szerint a főváros általa kívánatosnak tartott turisztikai fejlesztési irányának megtestesítőjeként tekint: „affordable luxury”, avagy megfizethető luxus. A Dorothea nagyon szofisztikált, nagyon magas színvonalú, de árazásban nem hozza a nyugat-európai 5 csillagos szállodák árazását. Sőt Párizshoz képest egy nullával olcsóbb – mondta Orbán. Hogy konkretizáljuk: a Dorotheában nagyjából 250 eurónál (100 ezer forintnál) kezdődik egy szoba egy éjszakára – de a legmenőbb szobák ennek több mint négyszeresébe kerülnek.
Orbán Ráhel szerint a magyar fővárosból különösen hiányzik a luxusvásárlás. Itt hangsúlyozta, hogy nem a luxuson, hanem a vásárláson, a vásárlási élményen van a hangsúly. Említette, hogy régebben voltak ilyen üzletek és környékek, de ezek állapota kissé leromlott, „forgalmas az út, nagyon zajos, olyan üzlet nyílt ezek között az üzletek között, ami nem feltétlenül oda való” – mondta. Nem konkretizálta, mely utcákra vagy utcaszakaszokra gondol – mindenesetre a gépjárműforgalom csökkentésének igénye egybevág Karácsony Gergely főpolgármester (nem mellesleg Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt) programjával.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.