szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hazai médiaipar legbefolyásosabb embereiről összeállított toplistát idén is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti. Simicska Lajos a tavalyi hetedik helyről idén a harmadik helyre ugrott előre.

Idén hatodik éve összesítette a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit a Marketing & Média kommunikációs szaklap. A Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban című összeállítás azokat a személyeket tartalmazza, akiket 2013-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott.

Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 14-én, kedden este adták át a Media Hungary konferencián. „A hazai médiában gyorsuló változásokat mutatja, hogy évről évre növekszik a lista átalakulásának mértéke. Idén tizennyolc új szereplő került a legbefolyásosabbak közé, ami a Marketing & Média listájának történetében eddig a legnagyobb változás” – mondta Simon Krisztián főszerkesztő.

Az elmúlt hat évben kicserélődött a teljes médiaelit kétharmada. Ha ezt az időszakot nézzük, az összeállítás legstabilabb szereplői a kereskedelmi televíziók valamint a nagy kiadóvállalatok vezetői voltak. A legnagyobb vesztesek a piackutatók, akiknek a jelenléte évek óta csökkent a listán, és úgy tűnik az ügynökségek befolyása is visszaesett, a listán szereplő ügynökségi vezetők közül többen is hátrébb sorolódtak.

Idén is a médiavállalatok vezetői adják a lista szereplőinek többségét, mintegy 58 százalékát. Az online média növekvő befolyását jelzi, hogy 2013-ban három internetes hírportál főszerkesztője is új szereplőként került a listára. Az idei évben csökkent a média- és reklámügynökségek vezetőinek száma, a tavalyi 24 százalék helyett jelenleg az összeállításban 20 százalék az e területen dolgozók aránya.

Az 2013-as év egyik újdonsága, hogy soha nem látott mértékben kerültek a befolyásosak közé a telekommunikációs cégek vezetői, arányuk a tavalyi évhez képest megduplázódott. A Marketing & Média aktuális összeállításának legnagyobb vesztesei a piackutató intézetek, idén egyetlen szakember sem került be a válogatásba ebből a szektorból.

Az idei lista összetétele ugyan több mint harmadával változott, az élboly ugyanakkor viszonylag stabil maradt. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. A szintén a cégcsoportnál dolgozó Vidus Gabriella egy helyezést javítva idén a negyedik lett, Kolosi Péter pedig a 10. helyre került.

Simon Zsolt, a TV2 első embere megőrizte korábbi második pozícióját, míg a képzeletbeli dobogón új szereplő Simicska Lajos, aki a Mahir, NEO-MET és EuroPublicity érdekeltségein keresztül a harmadik legmeghatározóbb személyiség a médiaiparban, a tavalyi hetedik helyről erősödve egészen idáig.

A sajtópiacon helycsere történt, az Axel Springert irányító Bayer Józsefet megelőzte Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezetője tavalyhoz képest két helyezést lépett előre, idén a hetedik. Érdemes kiemelni az első tízből új szereplőként Christopher Mattheisent, a Magyar Telekom vezérigazgatóját, aki idén a kilencedik helyet foglalja el, valamint Fonyó Károlyt (Metropol, Euro AWK), aki a zsűri döntése alapján a nyolcadik legbefolyásosabb szereplő a hazai médiaiparban.

A Marketing & Média összeállításának 2008-as indulása óta nem szerepelt nő olyan előkelő helyen, mint Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, aki mindössze kevéssel maradt csak le a dobogóról, és így a negyedik helyet szerezte meg. Bár a nők idén nyolcan képviseltetik magukat az összeállításban, közülük hárman új szereplőként jelentek meg a rangsorban.

2008 óta minden évben szerepel a legbefolyásosabb hazai médiások között a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Nóra (35.), valamint Kázmér Judit (39.), a Pannon Lapok Társasága ügyvezetője, míg új szereplőként rögtön a 26. helyen debütált Iglódi Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

Miközben az online erősödését a hírportálok főszerkesztőinek listára kerülése mutatja, az internet legerősebb embere a helyezések alapján Heal Edina, a Google magyarországi igazgatója.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!