A brazil és a kínai piac mentette meg a Volkswagent

1 perc

2008.02.11. 13:43

A Volkswagen csoport tavaly 6,1 millió autót értékesített, 8 százalékkal többet, mint 2006-ban. A nyolc márkából álló csoport tulajdonosa és névadója a saját márkája eladásait 7,8 százalékkal szaporította tavaly.

© Autómenedzser
Világméretekben kiemelkedően javult az értékesítés Brazíliában (+32 százalék) és Kínában (+28 százalék). A kelet-európai piacokon a csoport 20,9 százalékkal növelte eladásait, a Skoda márka eladásai 14,6 százalékkal nőttek. A csoport kevéssé jól teljesítő része volt a spanyol Seat, amelynek 0,4 százalékkal fejlődtek csak eladásai.

A piacok közül az első számú, a németországi volt az egyik legrosszabb tavaly: ott az értékesítés 4,8 százalékkal visszaesett, egymillió autóra. A világméretű haszonjármű-eladások 10,7 százalékkal 488,7 ezerre nőttek tavaly. A járműipari csoport elnöke, Martin Winterkorn közölte, hogy az idén a tavalyi eladási eredmény elérésére számít.