Másfél évtizedes, tiltott állami támogatásról szóló vitát zárt le a lépés, mikor Washington bejelentette, hogy október 18-ával 7,5 milliárd dollár értékű uniós termékre vet ki büntetővámot. Nem hiányzott egy újabb front a világgazdaságnak. Az IMF és a Világbank a már meglévő konfliktusok miatt is rendre lefelé módosítja növekedési prognózisait, amelyekre hivatkozva a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) is azt jósolja, hogy a globális áruforgalom jövőre a 2008-as válság óta a legalacsonyabb ütemben bővül majd.
Az USA még George W. Bush elnöksége idején, 2004-ben panaszolta be az Airbus páneurópai repülőgépgyártó konzorcium mögötti négy kormányt, a britet, a franciát, a németet és a spanyolt, hogy illegális állami támogatásban részesítették az A380-as és az A350-es modell kifejlesztését. A WTO tavaly májusban Washingtonnak adott igazat, majd idén október 2-án a döntőbírósága azt is meghatározta, hogy évi 7,5 milliárd dollár értékű lehet az érintett uniós termékek köre, mert ennyi volt a rivális amerikai gyártónak, a Boeingnek okozott piaci kár. A döntés ellen fellebbezésnek helye nincs, és a büntetővám mindaddig életben marad, amíg a WTO nem igazolja, hogy az Airbus mögötti kormányok felhagytak a tiltott gyakorlattal, vagy nem születik megállapodás az USA és az EU között.