Már tejet és kenyeret is egyre inkább a neten vásárolunk
A vásárlói igények nyomán rohamosan terjed az online élelmiszer-kiskereskedelem, pedig egy webshop több munkaerőt és eszközt igényel, mint egy fizikai üzlet.
Ha a félmillió forintos okostévét és a kétezer forintos telefontokot internetről rendelem házhoz, miért cipeljem a palackos vizet a saját kezemmel? – teszi fel a kérdést egyre több magyar. És egyre többük azt a választ adja, hogy a vizet, sőt a tejet és a kenyeret is webshopban rendelik.
Januárban új internetes közért nyitotta meg virtuális kapuit, a Kifli.hu. Az élelmiszereket és egyéb háztartási termékeket, úgynevezett gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (az angol kifejezésből képzett betűszóval: FMCG) áruló bolt több szempontból is különleges Magyarországon. Ahogy a nagy online közértek, úgy a Kifli.hu is külföldi hátterű, a cseh Rohlik.cz inkarnációja. Az üzletet öt évvel ezelőtt alapította Tomás Cupr vállalkozó, 2018-ban már nyereséges volt, 2020-ra 4,5 milliárd cseh koronás (közel 60 milliárd forintos) forgalomra számít.
A Kifli.hu Cuprék első lépése a külföldi terjeszkedés útján, a budapesti (és budaörsi) indulás szűk 6 milliárd forintba került. Arra számítanak, a befektetést 2022-re sikerül visszatermelni, az első év végére kétezer megrendelést és 4–5 milliárd forintos forgalmat céloztak meg.
Ásványvizet, csirkemellet és banánt rendelünk házhoz a Tescótól
Kecskeméten és környékén is elindítja az áruházlánc a házhozszállítást, ennek apropóján közöltek néhány érdekes statisztikát.