Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összesen 100,9 milliárd forintot kapott a vasúttársaság az állami eszközökkel kapcsolatos projektekre, a közpénz többségében a kínai vasútra ment el.
325 millió forintos adózott eredménnyel zárta a 2020-as évet a Máv-Start – írja a vasúttársaság éves beszámolója nyomán a Világgazdaság. A személyszállító társaság bevételein meglátszott a járvány hatása: a lap szerint mindössze 29,5 millió forint származott a menetdíjakból. Ennél nagyságrendekkel többet, 11,7 milliárd forintot kaptak szociálpolitikai menetdíj-támogatásként az államtól.
A Máv az általa kezelt állami eszközökkel kapcsolatos projektekre 100,9 milliárd forint beruházási célú költségvetési forráshoz jutott – az előző évi háromszorosához.
Ennek legnagyobb, 73,5 milliárd forintos tétele a Budapest–Belgrád vasúti beruházáshoz kapcsolódott.
A társaságnak költségtérítés jár az államtól, ha a bevételeiből nem térülnek meg személyszállítási és pályaüzemeltetési költségei. Tavaly az előbbi 215,8 milliárd forintos, utóbbi pedig 120,4 milliárdos tétel volt. Az állam az idén 127 milliárdot szán erre a célra, ebből a Máv 118 milliárdra számíthat, a többi a szintén pályaüzemeltető Gysev-nek jutna.
Az országban működő második legnagyobb vasúttársaság, a Gysev 1,1 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta az üzleti évét. Ehhez kapott a személyszállításban 14,6 milliárd forintos állami költségtérítést is.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.