Tóta W.: A nemfideszes büszkeség napja
Nincs hatalmuk felettünk.
Több dolog adhat okot az optimizmusra a Covid után újból erőre kapó hazai turizmusban, de olyan tényezőből is bőven akad, amelyik rontja az ágazat helyzetét a különadóktól az élelmiszerboltokba áramló SZÉP-kártyás bevételekig. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Kovács Balázs, aki lassan harminc éve dolgozik az idén ötvenéves, 14 szállodából álló Danubius Hotelsnél, 2017 óta a cég vezérigazgatójaként. A szakemberrel beszélgettünk arról is, hogy drágának számít-e Magyarország és hogy miért nehéz a fővárosban hazai turistákkal pótolni az elmaradó külföldieket.
hvg.hu: Alighogy véget ért a Covid, jött a háború. Hogyan lehet ilyen környezetben működni?
Kovács Balázs: A turizmusra azt szokták mondani, hogy a béke iparága, hiszen bármi történik, azt megérezzük: ha vulkáni hamu esik Izlandnál, ha az árfolyam nem úgy alakul, ha háború van a szomszédban, ha recesszió van, ezek mind-mind nagyon gyorsan hatnak. A magánemberek, ha szorosra kell húzni a nadrágszíjat, a nyaralást előbb elengedik, mint bármi mást. Ez persze változóban van, egyre inkább az a vélekedés, hogy az utazással járó kikapcsolódás alapszükségletté válik. Látjuk egy demokratizálódását az utazásoknak a szállodaiparban azzal, hogy a globális fejlesztéseknél a világ meghatározó láncai minden egyes vevőtípusra, minden egyes élethelyzetre újabb márkát, albrandet dolgoznak ki, hiszen mindenféle igényre van egy termék a polcon. És ott van még az Airbnb, amivel nem az a bajunk, hogy van, hiszen nem lenne jó, ha csak luxusszállodák lennének, hanem a magyarországi szabályozatlanság az, ami egyenlőtlenséget szül. De ugyanezt a demokratizálódást láthatjuk a fapados légitársaságok megjelenésével, hiszen anyagilag sokkal szélesebb rétegek számára vált elérhetővé az, hogy felüljenek a repülőgépre és elmenjenek valahová.
hvg.hu: Ehhez képest éppen egy fapados légitársaság vezetője tiltakozik a leghangosabban a kormány által bevezetett extra adó miatt. Az, hogy a légitársaságok az utasokra terhelik az extraprofitadót, ami növelheti a repülőjegyárakat, befolyásolhatja Budapest népszerűségét a külföldi turisták körében?
K. B.: Természetesen. Minden költségnövekedés, amit a fogyasztó elszenved, versenyhátrányt okozhat. A távol-keleti és amerikai vendégek elmaradása miatt most még hangsúlyosabban támaszkodunk az európai vendégkörre. Közülük sokan érkeznek fapados légitársaságokkal Budapestre, így a repülőjegyárak emelkedése befolyásolhatja a népszerűségünket.
Ryanair-balhé: A „handabandázás" mögött húsba vágó kérdésekről kellene dönteni
A kivérzett földi kiszolgálócégeket ugráltatva szedné be a kormány a földbe állt légitársaságokra kirótt különadót, amelyet végül persze az utasok fizetnek meg. Az állam 30 milliárd forintért tartja a markát egy masszívan veszteséges ágazatnak.
hvg.hu: Térjünk egy kicsit vissza a Covidhoz, hiszen ott nem egy bizonytalanságról volt szó, hanem egy teljes lenullázódásról, ahogy Orbán Viktor is említette még az első hullám kezdetén: "a turizmusnak kampó". De hogyan zajlott ez és hogyan tért vissza az élet az ágazatba?
Nincs hatalmuk felettünk.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Fenntartanák a nyomást Oroszországon és szembemennének Trumppal is.
A magyar választók felhatalmazására hivatkozva futott neki Orbán Viktor a csütörtöki EU-csúcsnak. Kár, hogy a felhatalmazáshoz félrevezető propagandát vetettek be, ahogy az is, az ilyen típusú kampány szembemegy még a saját uniós tagságunkkal is.
Ráadásul az elmúlt évekkel ellentétben a környező országokban is sokkal jobban érdekelte az embereket, hogy mi történik Magyarországon a Pride-dal.
A képviselő szerint legalább 250 millió forintot érhet az ingatlan.
Itt a lista, melyik banknak hova kell automatát telepíteni
Az X-Faktorban befutott Szekér Gergő szerint hazugságvizsgálóra kötötték.