Egy mardekáros túl a varázslaton – Tom Felton élete, 3. rész: Így lettem Draco Malfoy

Az esetlen kis drámaszakkörösből karizmatikus varázslóvá váló Tom Felton gyerekkora minden volt, csak hétköznapi nem. Korán hírnevet szerzett, és mindössze tizenkét évesen hirtelen a rivaldafényben találta magát, amikor megkapta a Harry Potter-filmek Draco Malfoyának ikonikus szerepét. Tom a védjegyévé vált humorral most először őszintén vall arról, milyen volt a mozivásznon, a varázslóvilág tagjaként felnőni. Mindent elmesél a nagy áttörésről, a forgatásról, tartós barátságokról, de olvashatunk a hírnév előnyeiről és hátrányairól, és arról is, hogyan boldogult felnőttként a forgatás befejezése után. A Túl a varázslaton című kötetet, melyből több részletet is közlünk, a HVG Könyvek adja ki.

  • hvg360 hvg360
Egy mardekáros túl a varázslaton – Tom Felton élete, 3. rész: Így lettem Draco Malfoy
Tom Felton: Túl a varázslaton
A sorozat összes megjelent részét itt olvashatja. A könyvet ide kattintva megrendelheti a kiadótól.

Azért lett belőlem Draco Malfoy, mert az anyámnak belement a talpába egy üvegszilánk.
Hadd magyarázzam el.

Nem voltam csodagyerek. Persze, megtanultam a bátyámtól, Jinktől, hogy rendben van, ha valakit érdekel egy sor kreatív tevékenység. Persze, anyu mindig támogatott abban, ami éppen megragadta a fantáziámat. De inkább lelkesnek, mintsem tehetségesnek születtem.
Ez nem álszerénység. Az éneklés ment valamennyire. Mind a négy Felton fivér énekelt a bookhami St. Nicolas-templom kórusában (bár a teljes őszinteség jegyében hozzá kell tennem, hogy Christ kipenderítették, mert édességet csórt a cukrászdából). És egy neves kórusiskola is meghívott, hogy járjak hozzájuk az angyali kis képemmel, bár amikor meghallottam az ajánlatot, sírva fakadtam, mert nem akartam más iskolába járni, és otthagyni a barátaimat. Anyu rá jellemző módon azt mondta, hogy ne aggódjak miatta; de időnként azért felemlegeti, hogy felvettek volna. Az anyák már csak ilyenek. Tehát legelőször nem a színészi teljesítményemnek köszönhetően találtam magam elöl és középen, hanem azért, mert az egyik karácsonykor én énekeltem az „O Little Town of Bethlehem” szólóját a St. Nicolasban.

Karénekesi tündöklésem mellett szerda délutánonként tanítás után drámaklubba is jártam a közeli Fetcham művelődési házába. Tizenöt–húsz, hat és tíz év közötti gyerek háromhavonta bemutatott valami kaotikus darabot a szülőknek. Semmi komoly, csak kiskölykök jól szórakoztak. És hadd ismételjem meg: semmi említésre méltót nem találtak bennem. Határozottan szerettem a drámaklubba járni, az előadásokkal kapcsolatban azonban a dicsőség helyett inkább a szégyenkezés érzése maradt meg. Az egyik darabban – talán a Karácsonyi ének (A Christmas Carol) 4 lehetett – a „hármas számú hóember” valódi művészi kiteljesedést nyújtó és technikailag komoly kihívást jelentő szerepét osztották rám. Anyu és a nagyi alaposan kitettek magukért, hogy megfelelő hóemberjelmezt készítsenek nekem. Két drótvázas darabból állt az öltözet: egy a testemre, egy pedig a fejemre került. Igazi rémálom volt felvenni, és még ma is emlékszem a megaláztatásra, ahogy ott állok a színfalak mögött, és a függöny résén át kikukucskálva látom, hogy három vagy négy fiú vihogva figyeli a kis Tom Feltont, aki ott áll anyaszült meztelenül, felemelt karokkal, miközben próbálják ráadni a hóemberöltözékét. Hozzászoktam, hogy gyakran fényképeznek, de nagyon örülök, hogy erről a pillanatról nem maradt fenn fényképes bizonyíték.

Tom Felton 1997-ben, még a Harry Potter-filmek előtt: