Mary Gabriel: Madonna – Egy lázadó élet
A könyvet ide kattintva megrendelheti a kiadótól. A hvg360-on megjelent részleteket itt olvashatja.
| Madonna már a második kislemezén dolgozott, miközben az „Everybody” még javában dübörgött. A Sire bevonta a projektbe Reggie Lucas nehézsúlyú R&B producert, aki több női énekes slágereinek készítésében is közreműködött már. Ő volt Roberta Flack „The Closer I Get to You” és Stephanie Mills Grammydíjas „Never Knew Love Like This Before” című számainak az egyik producere.
Mark Kamins, a botcsinálta, kezdő producer és Reggie, az öreg róka között zongorázni lehetett a különbséget. Madonnának bőven volt mit tanulnia a lemezkészítésről, és Reggie a tudása átadásával és művészeti fejlesztéssel is tudott neki segíteni. „Zenei iránymutatásra volt szükségem. Olyasvalaki után áhítoztam, aki korábban fekete énekesnőkkel dolgozott. Olyan után, aki megadja a szükséges lendületet. […] Úgy éreztem, az ő zenei tudása és az én friss energiám jól passzolna egymáshoz” – vallotta be. Lucas szerint „amikor a Warner Brothers felhívott, hogy dolgozzak Madonnával, kettőnk közül én voltam a nagy szám. Utólag már nevetségesnek tűnik, de én tapasztalt szakember voltam, ő meg egy senki […] A magas pozíciókban ülők legtöbbje nem értette és nem kedvelte Madonnát. Nyilvánvaló volt, hogy idegenkednek a bohémságától”.
Nem úgy, mint az „Everybody”, Madonna második kislemeze két dalt tartalmazott. Az A oldalon egy saját szerzeményt („Burning Up”), a B oldalon pedig Lucas számát („Physical Attraction”). A borítótervet Martin Burgoyne készítette, Madonnáról készült grafikus portrésorozatából. Az illusztrációt Andy Warhol, a The Rolling Stones 1978-as Some Girls című albuma és képregények ihlették. Érdekes módon, a borító azáltal, hogy megmutatta Madonna különböző arcait, előrevetítette a pályájára jellemző állandó megújulásait.