Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A tavalyi évnek talán az volt a legnagyobb meglepetése a globális műkereskedelemben, hogy nem történt meglepetés: az elemzők visszaesésre számítottak és az be is következett. De azért pánikra nincs ok.
Nem könnyű vállalkozás két évet összehasonlítani a műpiacon, hiszen az egybevetendő számok nagyon különböző és gyakran eltérő irányokba változó tényezők együttes hatásának eredményeként alakulnak ki. Ha például a forgalom az előző évhez képest jelentősen visszaesik – mint ahogyan ez 2023-ban történt –, hajlamosak vagyunk rögtön megállapítani, hogy csökken a fizetőképes kereslet, és közeleg a válság.
Pedig lehet, hogy ha ugyanazok a művek kerültek volna kalapács alá, mint egy évvel korábban, akkor most még a korábbit is meghaladó árakat értek volna el. De azt sem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy a 2023-as visszaesésért a gyengébb kínálat felelős, hiszen a műtárgyak minősége nem mérhető objektív koordinátarendszerben. Ráadásul még az sem biztos, hogy a tavaly látott visszaesés a piac egésze szempontjából egyértelműen bajnak minősítendő, hiszen
lehet, hogy csak a normális „üzemi hőmérséklethez” való visszatérésnek voltunk tanúi egy korábbi túlfűtött állapothoz képest, amelyet ráadásul követhetett volna durvább kijózanodás is.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.