Különbözőségével illeszkedik Steven Soderbergh életművébe új filmje, a Fekete táska
A kasszasikereket formabontó, szeriőz filmekkel kedvére váltogató amerikai rendező legújabb thrillerjének címében szereplő fekete táskába azokat a titkokat gyömöszölték, amelyekről szigorúan tilos beszélni: a magánéleti fekete lyuk által elnyelt információkat.
Az Oscar-díjas Steven Soderbergh a leginkább arról híres, hogy a test különböző pontjai helyett a beszédet tette meg erogén zónává. Ő indította el a világhír felé a Mint a kámfor című filmjével a mozi egyik legszexisebb párosát, Jennifer Lopezt és George Clooney-t. És most egy olyan kémpárost mutat be, akik között szintén működik, de máshogy működik a kémia.
„Csőbe húztak” – mondja George Woodhouse (Michael Fassbender), mielőtt az ágyban átfordul a másik oldalára. „Engem is” – mondja Kathryn St. Jean (Cate Blanchett), és ő is átgördül a másik oldalára. Ez most nem a kibéküléses szex ideje. Ha zűr van a rendszerben, most pedig a lehető legnagyobb a baj, az egymáshoz és a Szolgálathoz tökéletesen illő párok annak ellenére technikailag impotenssé válnak, hogy a pánik állítólag fokozza a nemi vágyat. A magyar mozikban látható Fekete táska című filmben a legmodernebb kibertérbe kamerával bekukucskáló dr. Freud arra az analízisre jut, hogy a szerető is annak adja el magát, mint egy profi bűnöző: aki a legtöbbet ígéri.