![Tudja, mekkora információs hatalom került az álláskeresők kezébe?](https://img.hvg.hu/Img/da658e97-86c0-40f3-acd3-b0a850f32c30/6d068a15-20dc-4d3f-bafa-a6d6292c1bda.jpg)
Tudja, mekkora információs hatalom került az álláskeresők kezébe?
Egyre több kiválasztási szakember tapasztalja, hogy hatalomváltás ment végbe a toborzás terén: az álláskeresők átvették a kezdeményezést. A pályázók immár nem tűrik, ha gyenge a munkáltatói márka, lassú a kiválasztási folyamat és általában kellemetlen a jelölti tapasztalat.
Az álláskeresők pár éve még beletörődtek, hogy hetekig interjúztatják őket, nem kapnak időben visszajelzést és arrogánsan viselkedik a HR, most már azonban gyorsan faképnél hagyják a nekik nem tetsző munkáltatót és örömmel elfogadnak egy jobb ajánlatot. A változást számos tényező okozza, ezek egyik legfontosabbika, hogy az álláskeresők kezébe került az információs hatalom: az internetnek köszönhetően sokkal többet tudnak meg a munkáltatóról, mint az róluk.
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/6d068a15-20dc-4d3f-bafa-a6d6292c1bda.jpg)
A változás következtében a munkáltatóknak gyors és határozott lépéseket kell tenniük az alábbi területeken:
- A munkáltatói márka fejlesztése
A cégimázs szerepe egyre jelentősebb. A jelöltek számos forrásból tájékozódnak, a hagyományos toborzási módszerek immár mit sem érnek erős és mindenütt jelenlévő céges brand nélkül. - Fejleszteni kell a céges honlapot, erősíteni a jelenlétet a közösségi médiában
A jelöltek számtalan semleges információhoz jutnak céggel kapcsolatban az interneten és a közösségi médiában, ugyanakkor az ingerküszöb magasabb lett, ezért a vállalat honlapjának és közösségimédia-profiljainak lenyűgözően izgalmasnak kell lenniük, hogy maradandó pozitív hatást gyakorolhassanak az álláskeresőkre. Arra kell törekedni, hogy ezek a média megjelenések maguk mögé utasítsák a konkurencia hasonló próbálkozásait. A hitelesség, megbízhatóság kritikus tényezővé vált. Ha a céges honlapon állásra lehet jelentkezni, a folyamatnak elképesztően gyorsan és problémamentesnek kell lennie. - Az álláshirdetések testreszabása a Twitter-generáció számára
A potenciális jelölteket izgalmas, lényegretörő, gyorsan áttekinthető álláshirdetésekkel kell megszólítani, mert a netet aktívan használó nemzedék már elfordul az unalmas, terjengős, bonyolult szövegektől. - A mobil platform mindenek felett
A jelöltekkel való kommunikációban a mobil platform tör az első helyre. El kell érni, hogy az álláskereső minden ezzel kapcsolatos tevékenységet el tudjon végezni a telefonján keresztül, a jelentkezéstől a pozíció elfogadásáig, villámgyorsan és fájdalommentesen. A teljes toborzási kommunikációnak át kell költöznie a mobil platformra, mivel itt a legmagasabb a válaszadási arány.
Drámaian javítani kell a jelölti tapasztalatot
Évekkel ezelőtt ha valaki minimális információk birtokában megpályázott egy állást, az ugrást jelentett a sötétbe. Ma már az álláskeresők azonnal beszámolhatnak a cégekkel kapcsolatos tapasztalataikról a közösségi médiában, ezért gyorsan kiderül a jelöltek számára, ha egy munkáltatónál lassú és kellemetlen a kiválasztási folyamat. Ez nyomás alá helyezi a cégeket: arra kell törekedniük, hogy a jelölti tapasztalat minél pozitívabb legyen, és az ezzel kapcsolatos értékelések széles teret kapjanak a netes közösségekben.
Hogyan nyomoz a jelölt a neten? |
Egy több mint 78 ezer főn végzett tavalyi amerikai felmérés szerint az álláskeresők 44,8 százaléka utánanéz a kiválasztott cégnek az interneten. Átlagosan két órát tölt az információszerzéssel, és az az alábbiakra kíváncsi:
Az adatok forrása: https://www.smartrecruiters.com/blog/the-great-power-shift/ |
Október 7-én az Online Toborzási Konferencián nem csak pontos képet kaphat a jelenlegi online álláskeresői trendekről, hanem praktikus ötletekkel bővítheti eszköztárát. Ráadásul most 30% kedvezményt biztosítunk a belépőjegy árából. Foglalja le helyét már ma!
Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.