Lidl Magyarország
Lidl Magyarország
Tetszett a cikk?

A kórházi ellátásra szoruló gyermekek mielőbbi gyógyulásához kulcsfontosságú a minőségi étkezés biztosítása, ami nem is olyan könnyű feladat, ha azt vesszük alapul, hányféle különböző étrendnek kell megfelelni ahhoz, hogy minden gyermek a saját igénye szerinti legjobb élelmet kapja meg. A Heim Pál Gyermekkórházban 30 ezer fekvőbeteg és kísérő szüleik étkeztetéséről gondoskodnak egy évben, ez segítség nélkül szinte elképzelhetetlen lenne.

Bébiételek, friss zöldségek, gyümölcsök, felvágottak, sajtok, joghurtok, tészták, rizs, konzervek és üdítők, ezek mind részei azoknak az alapanyagoknak, amiből naponta elkészülnek a kórházban ápoltak, beleértve a különböző ételallergiás vagy egyéb, speciális étrendre szoruló gyermekek ételeit is. A friss, egészséges élelmiszerek biztosítása mellett arra is ügyelnek, hogy azok finomak, vonzók legyenek a kis páciensek számára.

„A kórházi étkezések megítélésének javítása nem könnyű feladat, különösen úgy, hogy mind a szülők, mind pedig a gyerekek az otthoni ételekkel vetik azt össze” – mondta Palócz Norbert, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet gazdasági igazgatója.

A kórház ebben kap segítséget már ötödik éve a Lidl Magyarországtól, akikkel most újabb egy évvel hosszabbították meg a szerződésüket. A kiskereskedelmi lánc eddigi támogatásának összegét 8,5 millió forintra emelte, így egy év alatt már több mint 100 millió forint értékű élelmiszer-adományt fog biztosítani az egészségügyi intézménynek.

A vállalat az elmúlt egy évben 62 tonna élelmiszerrel támogatta a kórházat, amelynek az összetételét a kórház szakembereinek útmutatása alapján, vagyis a betegek valós igényeit kiszolgálva válogatnak össze. Az összesített adatok alapján így – az együttműködés kezdete óta – már több mint 240 tonna élelmiszer érkezett a gyermekek részére a Lidltől.

„Vállalatunk számára a társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos terület, különös tekintettel igaz ez a Heim Pál Gyermekkórházat célzó támogatói együttműködésünkre. Az adományozási programunk révén a gyógyulófélben lévő gyermekeknek szeretnénk friss és egészséges, tápanyagokban gazdag élelmiszereket biztosítani, mert ez is kulcsfontosságú a felépülésükhöz” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, aki a támogatás elmúlt egyéves adataira is külön kitért: „Összességében mintegy 62 tonna élelmiszerrel támogattuk a kórházat, amelynek harmadát friss zöldségek és gyümölcsök, valamint friss húsok tették ki, de a különféle felvágottakból és sajtokból is jelentős mennyiséget biztosítottunk. Ezen túlmenően 18 ezer darab joghurtot, 8 ezer bébiételt, illetve több mint 5600 liter gyümölcslevet juttattunk el az intézmény számára.

„Ezzel az együttműködéssel mi az otthoni ízeket is visszahozzuk, a kórházban töltött idő alatt biztosítani tudjuk az egészséges élelmiszerek fogyasztását, következményként pedig a gyerekek javuló egészsége és táplálkozása közötti egyértelmű és világos kapcsolatot teremtjük meg” – emelte ki Palócz Norbert, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet gazdasági igazgatója. „Hálásan köszönjük a Lidlnek, hogy immár hatodik éve támogatja a munkánkat, hogy közvetve részt vesz a betegellátásban, fontosnak tartja az egészséges gyermekkort, jó példával szolgál a gyermekek táplálkozásának élvezetesebbé és egészségesebbé tételéhez” – köszönte meg a gyermekkórház nevében az igazgató.

Lidl
A társadalmi felelősségvállalás a Lidl számára működési folyamatokon átívelő stratégiai elem, mellyel elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra fókuszál, felajánlott adományaikkal a legszegényebb településeken élő családoknak segítenek országszerte, többek között élelmiszerek, ruhaneműk és különféle használati tárgyak formájában.
Nagy hangsúlyt fektetnek az élelmiszer-pazarlás visszaszorítására, az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas élelmiszerekkel pedig partnereik közreműködésével havonta több tízezer rászoruló élelmezéséhez járulnak hozzá. A Lidl Magyarország 2016-ban indította el Telitálka kezdeményezését is, amellyel nehéz sorsú állatokon segít.

A tartalom a Lidl Magyarország megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

GVH-elnök: Mészáros Lőrinc exveje lényegében saját magát buktatta le

GVH-elnök: Mészáros Lőrinc exveje lényegében saját magát buktatta le

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes

2024 legjobb találmányai: kiszámított valóság, zöld luxusbőr, könnyebb bevásárlás a neten

2024 legjobb találmányai: kiszámított valóság, zöld luxusbőr, könnyebb bevásárlás a neten

Másképp égeti a zsírokat azoknak a szervezete, akik ilyen mozgást végeznek

Másképp égeti a zsírokat azoknak a szervezete, akik ilyen mozgást végeznek