szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.

© Volvo
Az új Volvo S80 formája egyszerű és mégis elegáns, műszaki megoldásai olyanok, hogy vagy gyakorlati előnyt nyújtanak, vagy részletekbe menően örömet okoznak. Ezt egészíti ki a felelősségérzet tudata, a világszínvonalú biztonság és környezetvédelem formájában. Az S80 második generációja az első olyan Volvo limuzin, melybe beépítik a 315 lóerő teljesítményű és 440 Nm nyomatékú, keresztben elhelyezett V8-as motort. Négy katalizátorával és élvonalbeli elektronikájával ez a motor – mely a Volvo XC90-ben mutatkozott be – az egyik legtisztább V8-as a piacon.

Az S80-asban mutatkozik be a teljesen új, hathengeres szívómotor is, mely olyan kompakt építésű, hogy nem nagyobb az öthengereseknél. Hatfokozatú automata váltóval is párosítható, mivel a vezérmű hajtása és az aggregátok más helyre kerültek, illetve a motorblokkba integrálták őket.

© Volvo
Az új soros hathengeres hengerűrtartalma 3,2 liter, teljesítménye pedig 238 lóerő. 320 Nm-es forgatónyomatéka jó gyorsulást eredményez. A motorpaletta további tagja a 2,5 literes, öthengeres turbó, melynek teljesítménye 200 lóerő, forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Hozzá társul a Volvo legújabb, saját fejlesztésű öthengeres turbódízele, melynek 185 lóerő a teljesítménye, és 400 Nm a nyomatéka.

A Volvo legnagyobb limuzinja összkerékhajtással is kapható, kezdetben a V8-as motorral kombinálva. Az új S80-as az aktív Four-C futóművel is rendelhető, mely a futómű beállításait a menetkörülményekhez igazítja automatikusan. A DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) széria felszerelés. Az S80-as árával is csábít, hisz már tízmillió forint alatt, 9,79 milliótól részesei lehetünk a Volvo luxusának, ráadásul ezért a pénzért 2,4 literes dízel motorral vihetjük a kocsit. A legdrágább V8-asért alapáron 16,1 millió forintot kell leperkálnunk. A prémium szegmens német konkurenseihez hasonlítva ez az összeg sem tűnik túl magasnak. A Volvo zászlóshajójából már a nyár végéig közel negyvenet rendeltek az ügyfelek, jövő évben 200 autó eladásával számolnak a hazai képviselet vezetői.

Biztonsági arzenál

© Volvo
A kocsi biztonsága világszínvonalú. Ennek alapja egyebek közt a továbbfejlesztett és szabadalmaztatott karosszériaszerkezet, és az új, aktív biztonsági rendszerek. Az új S80 lesz az első Volvo, melybe beépítik az adaptív sebességtartó automatikát, mely figyelmeztet az ütközésre, és fékasszisztenssel is rendelkezik. Az adaptív sebességtartó automatika tartja az elöl haladó járműhöz képest beállított távolságot. Amennyiben az adaptív sebességtartó automatikát nem használják, és az elöl haladó járműhöz képest olyan gyorsan csökken a távolság, hogy baleset bekövetkezése valószínűsíthető, akkor a rendszer csipogó- és fényjelzés segítségével riasztja a vezetőt. Ezzel egyidejűleg a fékrendszer előkészíti önmagát, hogy a fékezést még hatásosabban hajtsa végre. Az új S80 aktív Bi-Xenon fényszóróinak fénysugara kanyargós úton a kanyar irányába fordul a lehető legjobb láthatóság érdekében.

© Volvo
A személyes autókommunikátor (PCC/Personal Car Communicator) világújdonság. A PCC számos intelligens funkcióval rendelkezik. A vezető például már azelőtt ellenőrizni tudja a kocsi biztonsági berendezéseinek – zárak, riasztók – működését, mielőtt beszáll a kocsiba. Egy szívverésszenzor pedig azt is figyeli, hogy elbújt-e valaki a kocsiban. Az új Volvo S80 is rendelhető a Volvo Premium Sound audiorendszerével. A kiváló minőségről az Alpine Digital ICE Power erősítő, a Dolby Pro Logic II Surround rendszer és a dán Dynaudio hangfalak együttese gondoskodik.

Allergiamentes utastér (Oldaltörés)




© Volvo
Az új Volvo S80 az első olyan autó, amely megfelel a Svéd Asztma és Allergia Szövetség szigorú előírásainak. CZIP (Clean Zone Interior Package) a neve annak az új technológiának, mely megtisztítja az utastér levegőjét, és még élvezetesebbé teszi az utazást. „Az Asztma és Allergia Szövetség akkor ajánl egy terméket, ha annak formaldehid részecske, irritáló anyag, illékony hidrokarbon és illatkibocsátása megfelelően alacsony szintű.” – magyarázza Anders Löfvendahl, a Volvo Cars utastér-specialistája és projektmenedzsere.

© Volvo
A CZIP része egy távirányított, automatikus utastér-szellőztető rendszer. Ezt a távirányító indítja el, amikor a kocsi zárját kinyitják. Ez a berendezés hatásosan kiszellőzteti azokat a gázokat és illatokat, melyek parkolás közben keletkeztek az utastérben, így a vezető egészségesebb utastérbe szállhat be. A szellőztetés mértéke az utastér elemeiből és szöveteiből párolgó anyagok eltávozásával fokozatosan csökken. A CZIP kezdetben az új S80 extra felszereltsége. Később fokozatosan a többi modellhez is megrendelhető lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Volvo-flottát vásárolt a Virgin

A Virgin Atlantic légitársaság meghosszabbította flottaszerződését a Volvóval. A cég 2100 autót bérel, hogy tehetős utasait a reptérre szállítsa.

hvg.hu Autó

Kínai Volvo S40

A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd

hvg.hu Autó

Ötféle hajtóanyaggal működik a kísérleti Volvo

A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet terepjárónk?

Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.